Broj registracija novih električnih automobila prvi je put premašio broj registracija vozila s dizelskim motorom u Europi, navodi Europsko udruženje proizvođača automobila.
Između siječnja i listopada u Europskoj uniji registrirano je 1,23 milijuna električnih vozila, u usporedbi s 1,22 milijuna vozila na dizelski pogon. EV-ovi su činili tržišni udio od 14,2% u listopadu, u odnosu na 12% u istom mjesecu prošle godine. Prema EAMA-i, udio od početka godine sada iznosi 14%, “iznenađujući kumulativni udio dizela po prvi put.”
Vozila na benzinski pogon i dalje čine trećinu tržišta, dok hibridna električna vozila zauzimaju 28,6% udjela. Prodaja novih automobila u EU-u skočila je 14,6% u listopadu, potaknuta ogromnim skokom prodaje potpuno električnih vozila. Hibridi su, međutim, činili gotovo tri od svakih 10 vozila prodanih u EU, s 29% tržišnog udjela.
Prošlog mjeseca, registracija novih električnih vozila u Europi značajno je skočila, porasavši za 36,3% na 121.808 jedinica. Glavna tržišta koja igraju ključnu ulogu u ovom širenju uključuju Belgiju i Dansku, koja su zabilježila troznamenkast postotak skokova. Nakon usporavanja u rujnu, Njemačka – najveće tržište za električne automobile na baterije – prošlog je mjeseca zabilježila skroman rast od 4,3%, čime je ukupna količina od početka godine do danas dosegla 1,2 milijuna jedinica.
Hibridna električna (HEV) vozila zabilježila su porast od gotovo 39% prošlog mjeseca, uglavnom zahvaljujući rastu na tri najveća tržišta: Njemačkoj (+57,9%), Francuskoj (+40,1%) i Italiji (+28%). To je pridonijelo kumulativnom povećanju od 29,8%, s ukupno 2,2 milijuna prodanih jedinica od siječnja do listopada 2023.
Prodaja plug-in hibridnih električnih automobila prošlog je mjeseca pala za 5% na godišnjoj razini na 72.002 jedinice. Unatoč značajnom porastu u Belgiji (+70,2%) i Francuskoj (+34,2%), to nije bilo dovoljno da nadoknadi pad u Njemačkoj (-49%), najvećem tržištu za plug-in hibride.
Retrospektiva: 2015. dizelski su automobili držali 50% tržišnog udjela u Europi. Premotavajući do danas, to je palo na 12%. Dobro je vidjeti krajnje faze za dizel, koji je dosegao vrhunac 2015., nekih 30 godina nakon što je prvi put postigao dvoznamenkasti udio na europskom tržištu. Ali u prošlom desetljeću počela se širiti loša glasina, uz sve veću zabrinutost zbog njegovih štetnih emisija i zloglasnog Volkswagen Dieselgatea. Sada, kada je elektrifikacija čvrsto uzela maha, razvoj dizel motora gotovo je zaustavljen u Europi. Motori koji rade na benzin uskoro će doživjeti istu sudbinu.
Europski potrošači pokazuju da su spremni, a električni automobili bit će ključni za postizanje europskih klimatskih ciljeva – ako infrastruktura za punjenje može zadovoljiti potražnju. Za 2025. EU pooštrava svoja ograničenja s 15% smanjenjem emisija CO2 do 2025. za automobile i kombije. Od 2030. automobili će zabilježiti smanjenje emisija od 55% (u odnosu na početnu vrijednost iz 2021.), a kombiji će doživjeti smanjenje od 50%. Do 2035. svi novi automobili i kombiji registrirani u Europi imat će nultu emisiju.