Novosti

Ljetno punjenje: 5 savjeta za električna vozila

28 lipnja, 2024by ivona

Ljetne vrućine utječu na sve automobile, pa tako i na ICE vozila. Kada se motori s unutarnjim izgaranjem pregriju, dijelovi se šire i savijaju, ulje se kuha i gubi učinkovitost, a motori se čak mogu zaglaviti. Srećom, sustavi za hlađenje motora napunjeni antifrizom čine dobar posao u sprječavanju pregrijavanja motora.

Slično tome, električna vozila imaju sustave hlađenja kako bi spriječile pregrijavanje svojih baterija. Sustav upravljanja toplinom za bateriju izgrađen je da grije i hladi bateriju kako bi je održavao na oko 15-26 stupnjeva. Ovo se poprilično razlikuje od sustava za hlađenje motora koji je prvenstveno namijenjen samo hlađenju do raspona od oko 70-82°C (motor s unutarnjim izgaranjem također proizvodi PUNO više otpadne topline nego baterija!).

Baterija za EV ima najbolje rezultate unutar određenog temperaturnog raspona jer se njena snaga stvara kemijskom reakcijom koja najbolje funkcionira unutar tog raspona. Kada je vani vruće, sustav upravljanja toplinom koristi malu količinu energije iz same baterije za održavanje temperature (a kada je uključen, sustav povlači malo energije iz mreže kako bi održao temperaturu baterije).

Donosimo nekoliko savjeta za toplo vrijeme koji će vam pomoći da povećate domet svog EV-a i održite bateriju zdravom cijelo ljeto.

5 savjeta za toplo vrijeme za električna vozila:
1. Parkirajte svoje EV u hladu ili u garaži (ako možete)

Ako nemate pristup garaži ili parkingu u hladu kod kuće, kad god ste vani i imate mogućnost parkirati unutar strukture parkirališta ili vani na vrućem suncu, odaberite strukturu parkiranja! To će omogućiti vašem akumulatoru i kabini da se ohlade dok ste parkirani. Također ćete koristiti manje energije baterije za hlađenje automobila kada se vratite u svoj automobil.

 

2. Predkondicionirajte svoje EV prije ulaska unutra. (Ako je uključen, ostavite ga uključenim dok vršite predkondicioniranje)

Predkondicioniranje vam omogućuje prethodno zagrijavanje ili prethodno hlađenje kabine automobila prije nego što započnete svoje putovanje, što vam omogućuje da za te funkcije koristite manje energije pohranjene u bateriji. Većina električnih vozila dolazi s integriranom aplikacijom koju možete koristiti za predkondicioniranje (hlađenjem ili zagrijavanjem) kabine vašeg EV prije nego što uđete unutra, ali predkondicioniranje se također može aktivirati putem medijskog sustava automobila. Najbolje je predkondicionirati svoje EV dok je još uključeno kako biste koristili energiju iz mreže za hlađenje automobila i baterije. To vam daje veći domet, zajedno s udobnijim automobilom kada uđete unutra.

 

3. Lakše na gasu i kočnici

 

Kad je vani vruće, smanjivanje gasa i kočnica potrošit će manje energije, što će vašu bateriju održati hladnijom. Također možete koristiti ECO mod (ili Chill Mode ako ste vozač Tesle), koji ograničava energiju potrošenu tijekom vožnje.

4. Kontrolirano s klima uređajem ako vam je potreban domet

Sama po sebi, vožnja po vrućem vremenu imat će minimalan utjecaj na vaš domet. Korištenje klima uređaja po vrućem danu malo će utjecati na vaš domet. Zapravo, grijač u električnom vozilu obično koristi više energije od klima uređaja, za razliku od automobila na plin. U gradskoj vožnji možete razmisliti o spuštanju prozora umjesto korištenja klima uređaja, ali na autocesti spuštanje prozora obično ima negativniji učinak (proizvođenjem otpora) nego samo umjereno korištenje klima uređaja.

 

5. Ograničite brzo punjenje na 80% stanja napunjenosti (SoC)* i punite noću kad god je to moguće

Kako se vaša brzina punjenja usporava tijekom brzog punjenja, obično je bolje iskoristiti vrijeme da se isključite iz struje nakon što dosegnete 80% SoC. Prijenos energije s punjača na vašu bateriju zagrijava vašu bateriju, pa ako je posebno vruć dan (a baterija vam je već topla), vaše električno vozilo može ograničiti brzine punjenja kako bi baterija bila hladnija i zdravija. Na 80% SoC-a, vjerojatno vam je bolje prebaciti se na L2 punjač ako trebate dopuniti. Punjenje noću kada je vani hladnije bit će još bolje za vašu bateriju, a vi ćete uštedjeti energiju na mreži ako vaše komunalno poduzeće ima ograničenja u potražnji tijekom dana.

Ako imate dostupno noćno punjenje za svoje EV, dobro je ostaviti ga uključenog s SoC ograničenjem postavljenim na otprilike 50%. Za neka vozila također je dobra ideja imati mali punjač za punjenje, također poznat kao baterijski tender, na bateriju od 12 V.*

*Pogledajte korisnički priručnik za više pojedinosti o najboljim primjerima iz prakse za vaš model EV.

 

Kako usvajanje električnih vozila raste, mnogi novi vlasnici električnih vozila mogli bi primijetiti da je punjenje i održavanje vašeg električnog vozila slično punjenju i održavanju vašeg pametnog telefona. Ako koristite svoj telefon tijekom vrućeg dana i imate puno pokrenutih aplikacija, često je dobra ideja zatvoriti nekoliko aplikacija kako bi se telefon ohladio. Vaš EV je sličan. Srećom, BMS i sustav upravljanja toplinom vašeg EV-a obavljaju odličan posao održavajući vašu bateriju hladnom i zdravom.

https://epunjaci.hr/wp-content/uploads/2023/01/rsz_e-punjaci_-doradjen-logo-beli-copy.png

NOVOSTI

Kako optimizirati vožnju električnog automobila
Kako optimizirati vožnju električnog automobila
Kada vozite električno vozilo (EV), postoji mnogo načina na koje možete maksimalno povećati njegov domet. Jedan od njih je koliko brzo vozite svoje električno vozilo. Donosimo nekoliko korisnih savjeta o tome kako optimizirati vožnju električnog automobila, kako biste povećali učinkovitost i povećali domet. Kao prvo, ovo vjerojatno već znate, ali samo da pojasnimo – vaša...

Izrada web stranica – NymphByte