Svi električni automobili imaju određeni stupanj gubitka dometa po hladnom vremenu. Dobra vijest je da je ovaj gubitak dometa privremen i da nema dugoročnog oštećenja baterije automobila. Kako se led topi i temperature rastu, očekivani domet vašeg vozila s punim punjenjem trebao bi se vratiti na normalu.
Gubitak dometa električnih vozila zimi događa se iz nekoliko razloga, u nastavku donosimo detaljan pregled uzoraka.
Glavni čimbenici koji pridonose smanjenju dometa su kemijski i mehanički procesi
- Kemijske i fizičke reakcije u bateriji odvijaju se sporije na niskim temperaturama. To smanjuje snagu EV-a. Niske temperature inhibiraju kemijske reakcije i djeluju kao otpor koji usporava fizičke procese.
- Električni automobili moraju sami proizvoditi toplinu. Motori s unutarnjim izgaranjem (ICE) koji pokreću tradicionalne automobile iznenađujuće su neučinkoviti. Sva energija koju ICE automobili ne iskoriste za pogon pretvara se u “otpadnu toplinu”, što je obično samo izgubljena energija. Za hladnog vremena, međutim, automobili s pogonskim pogonom preusmjeravaju ovu otpadnu toplinu iz motora kako bi zagrijali kabinu. S druge strane, EV ima puno učinkovitiji motor koji ne stvara toliko topline. Na hladnoći, dostupna toplina motora usmjerava se na zagrijavanje same baterije, što znači da grijanje kabine zahtijeva izvor energije. Grijači kabine općenito crpe energiju iz visokonaponske baterije, smanjujući time domet vožnje.
Električni automobili reagiraju na zimske uvjete različito
U nastavku donosimo grafikon koji uspoređuje 13 popularnih modela električnih vozila kako bi pokazao gubitak dometa u različitim uvjetima vožnje. Uključuje agregirane i anonimizirane podatke iz 7000 vozila u Recurrent zajednici diljem Sjedinjenih Država, kao i desetke tisuća podatkovnih točaka s ugrađenih uređaja koji pružaju podatke o potrošnji energije.
Provjerene zimske brojke uključuju sve varijable iz stvarnog svijeta, kao što su neravni tereni, promjenjive brzine vožnje i upotrebe te kalendarsko starenje u baterijama vozila. Oni pokazuju prosječna očekivanja za zimske uvjete vožnje u nizu stvarnih slučajeva uporabe.
Photo: Recurrent
*Procijenjeni zimski dometi temelje se na ugrađenoj telematici i odražavaju vlastite izračune dometa i softver OEM-a. Provjereni zimski rasponi temelje se na izvornom Rekurentnom istraživanju korištenjem kombinacije ugrađenih uređaja i podataka o korištenju u stvarnom vremenu koji daju više od 35.000 podatkovnih točaka.
Savjeti za izbjegavanje gubitka zimskog dometa
Ako vozite električni automobil i punite ga kod kuće, postoje načini kako možete ublažiti probleme koji dolaze s teškim zimskim uvjetima.
- Predkondicioniranje je dostupno u većini električnih vozila s aplikacijom za povezane usluge koja vam omogućuje da zagrijete i bateriju i kabinu prije nego što zapravo uđete u svoj automobil, i to sve s vašeg telefona. Odabrana vozila također nude paket “zimsko vrijeme” koji je posebno dizajniran za održavanje temperature akumulatora u idealnoj zoni.
- Pripremite se za duže vrijeme punjenja. Kako bi zaštitili visokonaponsku bateriju, mnogi automobili ograničavaju napon punjenja kada je baterija hladna. Sustav upravljanja toplinom obično će ukloniti ograničenje napona kada je baterija dovoljno topla da sigurno primi punu napunjenost.
- Zagrijte bateriju prije punjenja. Nadovezujući se na gore navedeno, ako vaš automobil ima predkondicioniranje baterije, često dio paketa za “zimsko vrijeme”, stavite bateriju na sobnu temperaturu prije punjenja. Alternativno, punjenje odmah nakon putovanja osigurat će da baterija bude topla.
- Koristite grijače sjedala i kotača umjesto samo kontrola klime. Ove značajke troše manje energije i ciljaju na vozača ili putnike toplinom, umjesto da šire topli zrak po kabini.
- Smanjite regenerativno kočenje za zimsku vožnju jer ceste mogu biti zaleđene ili hladne. Htjet ćete moći aktivirati kočnice više nego u umjerenim uvjetima. Regenerativno kočenje također može biti ograničeno vašim sustavom upravljanja baterijom ako je baterija hladna, budući da se hladna baterija ne može puniti tako brzo kao topla.
- Isključite neke hardverske značajke, poput bočnih retrovizora koji se automatski sklapaju. Ako vrijeme padne ispod nule, bočni retrovizori se mogu oštetiti ili zamrznuti.
- Ostavite automobil uključen u struju. Na taj način automobil može crpiti energiju iz zida da bi se zagrijao, umjesto da koristi bateriju. U suprotnom, možete se vratiti na niži kapacitet baterije od očekivanog.