Europski parlament razmatra nametanje sankcija državama članicama i operaterima punjača koji nisu u skladu s europskim planovima za ubrzanje infrastrukture za punjenje. Zastupnici bi ovog mjeseca mogli glasati za predlaganje značajnih novčanih kazni budući da su zemlje članice skoro 50% niže od cilja.
Umjesto više od 677.000 punionica za kamione i automobile koje je EU željela postaviti do 2020. godine u skladu s EU direktivom, trenutačno postoji samo 377.000 diljem Europe.
Kako bi pogurao ove brojke, odbor za promet Europskog parlamenta navodno je objavio novi prijedlog. Želi barem jedan punjač dostupan svakih 60 kilometara duž glavnih ruta do 2026. godine. Nacrt uključuje komercijalna električna vozila, ali u početku ograničava klauzulu o 60 km na deset glavnih prometnih arterija Transeuropske prometne mreže.
Mnoge države EU-a “jednostavno nisu predale nacionalne strateške planove”, rekao je Ismail Ertug, socijaldemokratski zastupnik zadužen za glasovanje, govoreći za Spiegel o prijedlogu i sada snažnijoj raspravi. Predlaže da države koje se ne pridržavaju trebaju platiti 1.000 eura po neinstaliranom stupcu za naplatu.
Osim toga, raspravlja se o tome da države članice razviju sankcije protiv operatera punionica koji stanice ne održavaju “adekvatno” ili ne dopuštaju kartično plaćanje. Ovo bi trebalo spriječiti zemlje da “jednostavno ponovno odgode ofenzivu kroz nedjelovanje”, izjavio je Ertug.
Međutim, izvješće u časopisu Spiegel nije detaljno opisalo kako će takve sankcije biti nametnute. Uzimajući u obzir slučaj CPO-a, sve novčane kazne zahtijevale bi od EU-a da točno definira kada se mreža za punjenje „nije adekvatno održavala”. U vremenima oskudnih poluvodiča i složene ponude rezervnih dijelova, samo razmatranje dostupnosti punjenja moglo bi biti nedovoljno. Osim toga, integracija mreže, odobrenje i lokacije mogu ostati problem.
Stvar je drugačija kada se uzmu zemlje članice EU i nacionalni strateški planovi koje kritizira Ertug. Odbor za promet zahtijeva u svom prijedlogu da vlade do 2024. podnesu planove o tome kako namjeravaju postići obvezujuće nacionalne minimalne ciljeve. Ako se usvoji i cilj “električnih bazena za punjenje” svakih 60 kilometara, takvo bi se proširenje moglo preciznije kvantificirati.
Kao i kod prijedloga Odbora za promet o gustoći punionica, EU parlament mora raspravljati o mogućim sankcijama na plenarnoj sjednici. Ako budu usvojeni, uslijedit će razgovori s vladama u Vijeću EU-a prije nego što se nacrt usvoji u zakonodavstvo.