Prema izvješću Transport&Environment , Europa je u 2019. godinu u proizvodnju EV-a i baterija uložila 60 milijardi eura, nevjerojatnih 19 puta više novca nego što je uložila u njih 2018. godine.
Ako te brojke nisu dovoljno šokantne, podatak da je to 3.5 puta više nego u Kini, koja je do sada prednjačila u ulaganjima u e-mobilnost.
Rezultate ulaganja već možemo vidjeti. Tržišni udio električnih automobila u Europi se ubrzano povećava. Od siječnja do svibnja tržišni udio EV-a iznosio je 7,2% u Velikoj Britaniji, 7,6% u Njemačkoj, 9,2% u Francuskoj, 12% u Nizozemskoj i 56% u Norveškoj. Očekuje da će se trend nastaviti i u 2020. godini kao dio planova za ekonomski oporavak europskih zemalja. Nekako očekivano, dvije trećine investicija bilo je u Njemačkoj (40 milijardi eura) ponajprije zbog orijentacije VW-a u ovo polje. Češka, u kojoj VW ima i proizvodne pogone, pridonijela je sa 6,6 milijardi eura. Jedina preostala država u koju je uloženo više od milijardu eura bila je Italija, sa 1,75 milijardi eura koje je uložio Fiat. Prije nekoliko godina, Europa je kaskala za svjetskom konkurencijom. Međutim, situacija se mijenja, te ulaganjem od 60 milijardi eura Europa konačno sustiže i prestiže svoju konkurenciju. Dapače, očekivanja su da se progres kod ulaganja nastavi kao dio plana ekonomskog oporavka.
Što nam donosi 2020? Bez obzira na najave ekonomskog kraha koji bi definitivno utjecao i na polje elektromobilnosti, Tesla započinje graditi treći Gigafactory u Njemačkoj (prva dva u Nevadi i Šangaju), države (prvenstveno Francuska i Velika Britanija) planiraju povećati ulaganja u ovaj segment autoindustrije te izravno poticati/sufinancirati kupnju električnih automobila.
Budućnost je, složit ćemo se, električna!
Izvor: https://cleantechnica.com/