Mnogi se slažu da je jedna od najzanimljivijih i najizazovnijih stvari u tehnologiji razumijevanje i shvaćanje promjene, te na koji način komunicirati o tome. Ljudima je teško shvatiti način na koji se promjene događaju, jer su promjene nevidljive sve do trenutka kada se ne dogode. Poput vlaka koji se približava, svjesni ste da dolazi i čini vam se da vlak ide polako , ali jednom kada se vlak približi, brzo prolazi pored vas.
Nama svima se prije par godina kupnja električnog automobila činila besmislicom. Ogromna cijena, nedostatak punionica (javnih-privatnih), mali dometi i slične stvari koje i dan danas muče onaj dio ljudi koji svjesno ili nesvjesno odbija razmišljati o budućnosti koja je već tu. Danas je broj punionica (javnih-privatnih) sve veći i veći, podjednako kao i dometi automobila koji su sve veći i veći, tako da većini ostaje argument cijene. Pojedine zemlje u Europi, bez obzira na spomenutu problematiku, na svojim cestama već sada imaju impresivne brojke električnih automobila.
Cijene baterija, koje su u 2010. bile iznad 1100 dolara po kWh, pale su za 87%, na 156 dolara kWh u 2019. s tendencijom pada u ovoj godini. Do 2023. godine prosječne cijene bit će blizu 100 dolara po kWh, prema najnovijoj prognozi istraživačke kompanije BloombergNEF (BNEF).
Smanjenje cijene možemo zahvaliti napretku tehnologije, povećanju veličine narudžbi, rastu prodaje električnih vozila i stalnom prodiranju katoda visoke gustoće energije.
Tzv. „tipping point“ je blizu. Put do postizanja zadane cijene po kWh do 2023. godine izgleda obećavajući. Uvođenje novih tehnologija i konstantno povećanje potražnje nam govore da smo na pravom putu.
Mnogi se slažu da će u trenutku kada cijena kWh bude oko ili ispod 100 dolara, da će se cijene električnih automobila izjednačiti s cijenom konvencionalnih automobila.
Količina dostupnih punionica je sve veća, dometi također, hoćemo li izjednačavanjem cijena izgubiti i zadnji razlog protiv kupnje električnog automobila?