Novosti

Najčešće zablude o električnim vozilima – i činjenice kojima ih razbijamo

3 travnja, 2020by epunjaci

Kada su prije desetak godina Nissan, Mitsubishi i Tesla započeli izbacivati EV modele na tržište, električni automobili su bili poprilično velika nepoznanica većini vozača na svijetu. I danas, unatoč milijunima EV-ova na cestama, postoje mnoge zablude.

Mi iz E-Punjači team-a smo odlučiti prikupiti činjenice i tako razbiti najpoznatije zablude u vezi električnih automobila:


Zabluda: “Električni automobili jednako su štetni za okoliš kao i automobili s unutarnjim izgaranjem!“

Činjenica: Sva ozbiljnija istraživanje, uključujući i istraživanja Fraunhofer Institute, Agora Verkehrswende  i  Federal Environment Agency zaključuju da su, i uz današnje, nedovoljno čiste izvore električne energije, električni automobili daleko ekološki i klimatski povoljniji nego benzin/dizel/hibrid vozila.

Istina, u prošlosti su emisije CO2 iz proizvodnje ćelija u baterijama često bile previsoke. Između ostalog, „Švedska studija, koju često citiraju protivnici e-automobila, nedavno je ispravila svoje pretpostavke i drastično ih smanjila. Prema studiji, emisije CO2 iz proizvodnje akumulatora su upola manje nego što se ranije pretpostavljalo. Suština je da su električni automobili najbolji izbor za bolju zaštitu klime i okoliša.


Zabluda: „Električni automobili su dostupni samo ljudima dubokog džepa!“

Činjenica:  U prošlosti su električni automobili koštali znatno više od usporedivih automobila s benzinskim ili dizel motorima. Istina, početna cijena i danas je veća. Ali, mnoge Europske države uvode posebne porezne olakšice za vozače EV-ova, fondovi dijele subvencije za kupnju, mnoge zemlje odobravaju besplatna parking mjesta i besplatne cestarine. Ne zaboravimo da su i iznosi za  godišnja održavanja i servise neusporedivo manji. Ako na sve to navedemo i činjenicu o kojoj smo već pričali, da su cijene proizvodnje baterija koje pokreću naše električne ljubimce svake godine sve manje i manje a njihova kvaliteta i izdržljivost sve veća i veća, onda nema sumnje da će i početna cijena automobila biti jednaka ili manja.


Zabluda:  “Baterije se prebrzo troše i njihovo zbrinjavanje je ekološka bomba”

Činjenica:  Baterije koje koriste Volkswagen EV-ovi su dizajnirane tako da traju kao i čitav životni vijek automobila te jamče minimalni kapacitet baterije od 70 posto – bez obzira na ponašanje kod punjenja. Učinjeno je mnogo da se to postigne: baterije se aktivno hlade ili zagrijavaju, a sustav upravljanja baterijama ujedno uravnotežuje i pojedine ćelije. Sve to osigurava da baterija uvijek radi u najboljem mogućem radnom području. Nakon prestanka njihovog radnog vijeka, ne šalju se na odlagalište kao opasan otpad – nego se recikliraju. Ove godine Volkswagen otvara pilot program za recikliranje baterija u Salzgitteru. Cilj je vratiti vrijedne sirovine u proizvodni lanac. Oni uključuju prije svega nikl, mangan, kobalt i litij. U početku se ovdje treba reciklirati 1.200 tona, što odgovara broju od  3000 baterija.  Pored toga, takve baterije se već danas koriste u procesu prikupljanja i skladištenja solarne energije. Iako baterije vremenom gube svoja svojstva i kapacitet, njihovom prenamjenom u sustave pohrane za kućanstva moguće ih je koristiti još 20 do 30 godina. Takva upotreba baterija pomoći će i bržoj i lakšoj adaptaciji solarnih sustava. Primjeri za to već postoje u praksi te su se ti sustavi dokazali kao iznimno pouzdani. Poznati stadion Amsterdam Arena je postao CO2 neutralan zahvaljujući sustavu koji na krovu koristi 4.200 solarnih panela za generiranje električne energije koja se sprema u baterijski sustav snage 3 MW i kapaciteta 2,8 mWh. Taj sustav omogućava Amsterdamskoj areni efikasniji način upravljanja energijom ali i pomaže održavanju stabilnosti distributivne mreže grada Amsterdama pošto je u mogućnosti vračati energiju nazad u mrežu tokom vršnog opterećenja.


Zabluda: „Električni automobili nisu za svakodnevnu uporabu i imaju male domete“

Činjenica:  Već sada je  razbijena zabluda da su električni automobili dostigli svoja maksimalna ograničenja. Novi modeli električnih automobila imaju značajno veće baterije, a samim tim i veći domet. Mi sami, iz E-Punjača smo to i dokazali vlastitim primjerom. Mogućnost brzog punjenja također se stalno poboljšava: oni pune sve veće količine električne energije u sve kraćim vremenskim razdobljima.  Jednako kao kapacitet punjenja, važna je i sve gušća mreža stanica za brzo punjenje. Planovi su veliki te je jasno da će brze/ultra brze punionice biti sve dostupnije. S tom činjenicom se jednostavno razbija zabluda i o dometu i svakodnevnoj uporabi.


Zabluda: „Sadašnji kapacitet mreže ne bi izdržao očekivani broj novih električnih auta“

Činjenica: Prema izvješću koje je provela kompanija Navigant Research,  države mogu dodati milijune električnih automobila u trenutni elektroenergetski sustav bez potrebe za izgradnjom novih elektrana. Dosta toga ima veze s činjenicom da se većina električnih vozila uglavnom puni noću tijekom izvan radnog vremena, kada je potražnja za strujom najniža. Broj novih izvora energije i poticaji koji ih prate daju nam za pravo potvrditi da očekivani novi broj električnih automobila neće utjecati na opstojnost energetskog sustava.


Zabluda: „Električni automobili su nesigurni i lako se mogu zapaliti!“

Činjenica:  Navodna opasnost od požara električnih automobila je aktualna tema u javnosti, te se smatra da je velika mogućnost od „samozapaljenja“. Testovi koje je proveo ADAC  su više puta pokazali da je rizik od požara jednako nizak za EV-ove kao i za motore s unutarnjim izgaranjem.


Zabluda: “Nema dovoljno sirovina i njihova eksploatacija šteti i ljudima i okolišu!”

Činjenica:  Litij-ionska baterija srce je električnog automobila. Kobalt i litij potrebni su za njegovu proizvodnju te se potražnja za ove dvije sirovine stalno se povećava. Istovremeno, radi se na tri rješenja kako bi se osigurao pouzdan lanac opskrbe u dalekoj budućnosti. Prvo, razvijaju se nova ležišta. Drugo, baterije će postati učinkovitije. Gustoća energije litij-ionskih baterija raste, a znanstvenici istražuju i druge materijale koji su na sličan način provodljivi. Oni također rade na baterijama bez kobalta. Treći pristup je recikliranje baterija. To omogućava obnavljanje i ponovno korištenje materijala. Održivo vađenje sirovina važno je za čovječanstvo i okoliš.

Što nam onda na kraju ostaje za zaključiti? Promjene dolaze i svi ćemo se mi, htjeli ili ne, morati prilagoditi promjenama koje dolaze. Kao i uvijek, tržište ovisi o nama ali i mi o njemu. Mi iz E-Punjači team-a dajemo i nastavit ćemo davati obol u promjeni na bolje. Zablude će i dalje postojati, ali smo mi tu da ih činjenicama razbijamo. Mi smo spremni za budućnost!

#budućnostjeelektrična

 

 

https://epunjaci.hr/wp-content/uploads/2023/01/rsz_e-punjaci_-doradjen-logo-beli-copy.png

NOVOSTI

Kako optimizirati vožnju električnog automobila
Kako optimizirati vožnju električnog automobila
Kada vozite električno vozilo (EV), postoji mnogo načina na koje možete maksimalno povećati njegov domet. Jedan od njih je koliko brzo vozite svoje električno vozilo. Donosimo nekoliko korisnih savjeta o tome kako optimizirati vožnju električnog automobila, kako biste povećali učinkovitost i povećali domet. Kao prvo, ovo vjerojatno već znate, ali samo da pojasnimo – vaša...

Izrada web stranica – NymphByte