Novosti

Kako smanjiti emisije štetnih plinova (u proizvodnji i korištenju)

20 siječnja, 2020by epunjaci

Ispuštaju li električna vozila više COu našu atmosferu više od vozila s benzin/dizel motorima? Odgovor je veliko NE!

Ako se električni automobili pokreću čistom energijom, emitirat će 90%   manje CO  u svom životnom ciklusu u usporedbi s konvencionalnim vozilima. Provjerili smo nedavno izvješće Europske agencije za zaštitu okoliša (EEA) kako bismo saznali što se može učiniti kako bi električni automobili stvorili svijet s niskim udjelom ugljika – jednom zauvijek.

Evo što smo saznali:

Energetski zahtjevi za vađenje, preradu i proizvodnju litij-ionskih (električnih automobila) baterija imaju najveći ugljični otisak u fazi proizvodnje električnih automobila.

Trenutačno, proizvodnja litij-ionskih baterija koje koristimo u našim električnim ljubimcima, koristi jako puno energije te na taj način stvara puno veći karbonski otisak od priželjkivanog.

Kako smanjiti emisiju ugljika pri procesu proizvodnje?

 –  Manji automobili – manje zagađenje:

Čujemo vas kako razmišljate: “To se čini manje ugodnim.” I sigurno je tako ako želite  voziti troje djece i psa na stražnjem sjedalu. Međutim, imajte na umu da što je veći EV, veća je baterija koja mu treba, više električne energije je potrebno za punjenje te je i sam automobil skuplji. Veličina je zaista bitna kada govorimo o smanjenju ugljika.

 –  Manje baterije:

Ovo se podudara sa savjetom iznad. U suprotnosti sa željom i namjerom proizvođača da rade sve veće automobile sa sve većim dometom, u postizanju cilja o čišćoj proizvodnji, pomogla bi proizvodnja manjih baterija za lakše aute. Iako vas možda zabrinjava relativno manji potencijalni domet, ne zaboravimo da i najmanji automobili bez problema mogu zadovoljiti naše dnevne potrebe.

 –  Manje katalizatora, bakra i aluminija:

Svi spomenuti  materijali spadaju u jako opasne materijale te bi postepeno smanjenje ovisnosti o njima bilo i više nego dobra vijest.

 – Uporaba „čiste energije“

Gledajući Teslu, vidite da se to često postiže premještanjem proizvodnje baterija na mjesta na kojima već postoji velika proizvodnja obnovljivih izvora energije, poput Kine, Južne Koreje i Japana.

 

Najveće potencijalno smanjenje emisije ugljika događa se, međutim, kada se električni automobili zapravo koriste. Ova faza može više nego nadoknaditi veći utjecaj vađenja sirovina i faze proizvodnje automobila. Dakle, vozimo se električnim automobilima.

Vožnja i punjenje električnih automobila

 

Električni automobil koji koristi električnu energiju proizvedenu isključivo iz elektrane na naftu koristi dvije trećine energije benzinskog automobila koji putuje istim udaljenostima. Iako električni automobil pogonjen na ovaj način još uvijek u konačnici troši isto gorivo kao i benzinski automobil koji zamjenjuje, troši mnogo manje tog goriva.

Zemlje poput Poljske i Njemačke imaju znatno više proizvodnje električne energije ugljikom (zbog ovisnosti o postrojenjima ugljena). Koristeći poljski prosjek, električni automobil emitira 25% manje CO2 tijekom svog životnog vijeka. U Švedskoj, kojoj je jedna od najčišćih mješavina energije u EU-u, električni automobil ispušta 85% manje nego dizelski automobil. Gledajući prosječnu europsku mješavinu električne energije, električni automobili emitiraju 17-30% manje nego dizel i benzinski automobili.

 

Kako smanjiti emisiju ugljika u fazi uporabe:

  • Uvedite više usluga dijeljenja električnih automobila.

Zajednička mobilnost omogućuje testiranje (novih) modela električnih automobila, što dokazano smanjuje strah od dometa. To bi zauzvrat moglo promijeniti razmišljanja i očekivanje  kupaca o dometu električnih vozila i promicati upotrebu „lakših“ vozila u cjelini.

  • Omogućite bolji pristup biciklistima i pješacima.

Ovo možda zvuči kontraproduktivno jer govorimo o automobilima, ali ponekad nam neće smetati  da se s automobila prebacimo na noge. Brojni gradovi širom svijeta dizajnirani su oko osobnih vozila. Sada ljudi smišljaju kako vratiti grad svojim građanima. To je već rezultiralo s više nogostupa i biciklističkih staza, kao i javnim vrtovima koji su često produkt obnove nekadašnjih cesta, željezničkih staza i tunela.

 

  • Izgradite više infrastrukture za punjenje.

Ne možemo dovoljno naglasiti koliko će gustoća punjenja mreže i vremena punjenja promijeniti predrasude o rasponu i udobnosti električne vožnje. EU propisuje da sve članice do sljedeće godine imaju barem jedno javno dostupno mjesto za punjenje po 10 električnih vozila. Iako je taj cilj već postignut (trenutni status = 1 punionica na 9 automobila), za ovako dobar prosjek najvećim dijelom su zaslužne Nizozemska kao zemlja s najviše AC punionica u EU i Norveška – koja ima najviše istosmjernih punjača. Ako električni automobili do 2030. dosegnu očekivani tržišni udio od 40%, broj javnih punionica trebao bi doseći 14 do 30 milijuna – za razliku od 632.000 javnih punjača širom svijeta u 2018. godini.

  • Punjenje čistom energijom.

Troškovi čiste energije smanjuju se zahvaljujući brzom smanjenju troškova skladištenja i proizvodnje. Do  kraja 2020. solarna i vjetrovita energija postat će najekonomičnija novoizgrađena opcija u više regija, nadmašivši postojeće fosilne kapacitete do 2025. U međuvremenu, sve javne punionice u sjevernoj Europi već su djelomično ili u potpunosti pogonjeni energijom vjetra. Čak i za zemlje koje nemaju ovako čisti izvor energije, korištenje električnih vozila neće pridonijeti puno globalnoj potrošnji energije: EV-ovi čine manje od 1% ukupne proizvodnje električne energije – čak i ako je broj električnih vozila na cesti duplo veći nego je to sada slučaj.

  • Punjenje s energetskom učinkovitošću.

Ono na što ovdje ciljamo je pametno punjenje. Pametno punjenje krovni je pojam za tehničke funkcionalnosti i uređaje koji pomažu stanicama za punjenje da uravnoteže opterećenje, izbjegnu veliku potrošnje električne energije, pohrane višak snage i smanje opterećenje električne mreže. Naš odgovor na energetski učinkovito punjenje je EVBox Smart Charging – ime, poprilično to govori.

 

U svakom slučaju namjera nam nije pokazati skepticima da griješe nego želimo pokazati potencijalna rješenja za otklanjanje problema. Iako se neka rješenja čine utjecajnija od drugih, posvetili smo posebnu pozornost onim koji su dobri za sve vlasnike EV-a a financijski isplativa proizvođačima.. Jer, budimo iskreni, da bi industrija prihvatila promjene, potrebna su nam rješenja koja su održiva i profitabilna.

Jedna stvar je sigurna, u svom životnom vijeku električni automobil će znatno smanjiti emisiju ugljika i to je definitivno stvar na koju podjednako i proizvođači i korisnici moraju biti ponosni.

 

Autor: EVBOX

Izvor: https://blog.evbox.com/

 

 

https://epunjaci.hr/wp-content/uploads/2023/01/rsz_e-punjaci_-doradjen-logo-beli-copy.png

NOVOSTI

Može li se prodaja ICE-a sama postupno ukinuti?
Može li se prodaja ICE-a sama postupno ukinuti?
Unatoč tekućim raspravama i kampanji za povlačenje zabrane ICE-a do 2030. godine, opadajuća potražnja za ICE-om omogućit će prelazak na EV do 2028. godine, prema novim istraživanjima. Prodaja novih benzinskih i dizelskih automobila mogla bi nestati prije vladinog cilja za 2030. godinu zbog sve manje potražnje vozača, sugerira novo – i sporno – istraživanje. Prema...

Izrada web stranica – NymphByte