„Ujedinjenje je početak, zajedništvo napredak a zajednički rad uspjeh“ Edward Everett Hale
Posljednjih godina je u porastu euroskepticizam, osjećaj nezadovoljstva prema nekim ili svim europskim institucijama. Prema Euro barometru, od 2007. godine popularnost i povjerenje u EU znatno su se smanjili, trenutno ležeći na manje od 50%.
Druga studija koju je proveo Euro barometar zaključila je da se 96% od 27.643 ispitanika slaže da na leđima EU stoji najveća odgovornost za zaštitu prirodnog svijeta. Ovo započinje s rješavanjem klimatskih promjena. Posljednjih godina EU je povećala potporu obnovljivim izvorima energije i postavila visoke ciljeve kako bi se smanjio utjecaj ugljika na atmosferu i okoliš.
EU je postavila ambiciozne ciljeve koji će se postići do kraja 2020. u vezi s klimatskim promjena
- Emisija stakleničkih plinova trebala bi biti barem 20% manja u odnosu na 1990. godinu.
- 20% energije trebalo bi doći iz obnovljivih izvora kao što su vjetar, solarna energija, biomasa i geotermalna energija.
- Energetsku učinkovitost treba povećati za najmanje 20%.
Prošlog prosinca, EU se složila smanjiti emisiju štetnih plinova za 37,5% u narednom desetljeću. Električni automobili (EV-ovi) čine glavni dio ovog mjesta smanjenja emisija. Električna vozila proizvode manje emisija koje doprinose klimatskim promjenama i stvaranju smoga u odnosu na benzinska vozila.
U usporedbi između benzinskog/dizelskog ili električnog vozila, ekološki najprihvatljivija opcija nesumnjivo je EV. EV-ovi su učinkovitiji i troše manje energije kada se voze u gradovima. Više EV-ova na cesti u gradovima također će povećati kvalitetu zraka zbog manje ispušnih goriva.
Kako Europska unija može pomoći sektoru električne mobilnosti?
Europa je već svjetski lider kad su u pitanju električni automobili i punionice za automobile. S razvojem električnih vozila koji će imati mogućnost prevaljivanja većeg broja kilometara, kupcima će odluka o kupnji EV-a biti sve jednostavnija.
Međutim, jedno od pitanja koje postavljaju mnogi potrošači glasi: “Što ako trebam napuniti svoj automobil kad nisam kod kuće ili radim?” Ovdje su se europske zemlje okupile kako bi riješile uobičajeni problem – nedostatak sveeuropske mreže za punjenje Kad je u pitanju ubrzanje prijelaza na eMobilnost, Europska unija može imati ogroman utjecaj.
Budući da je tržište električnih automobila relativno novo i relativno neregulirano pitanje, EU može pomoći primjenom zajedničkih pravila i standarda za EV-ove i infrastrukturu za punjenje. Usluga roaminga za naplatu bodova – mogućnost naplate EV-a na mreži bilo kojeg davatelja usluga s jednim kumulativnim računom mjesečno – još nije dostupna u mnogim zemljama.
Prošle su godine EVBox i ChargePoint najavili prvo roaming partnerstvo koje omogućava vozačima EV-a da „lutaju“ između mreža za punjenje. Međutim, potrebno je više ovakvih partnerstava. Jednom kada infrastruktura bude uspostavljena, Europljani, a kasnije i svi ostali koji budu slijedili primjer, će imati puno veću slobodu kretanja.
U proteklom desetljeću Europska je unija uložila milijarde eura za postavljanje infrastrukture za punjenje diljem kontinenta. Iako je trenutačno broj električnih brojeva puno manji od dizelskih/benzinskih vozila, s porastom novih i pristupačnijih modela, očekuje se da će broj EV-ova porasti u narednim godinama. Neophodno je da raste infrastruktura za punjenje kako bi se prilagodili tim brojevima.
Iako su pojedine europske zemlje i gradovi proveli mjere za promicanje eMobilnosti, sveobuhvatno prihvaćanje električne mobilnosti ne može se dostići samo naporima pojedinih gradova. Europska unija sufinancira projekte za poticanje i pomoć organizacijama u postavljanju naplatnih mjesta u cijeloj Europi.
Projekti sufinancirani od strane EU
– Projekt MEGA-E za infrastrukturu za punjenje EV dobio je 29 milijuna eura. Cilj mu je uvesti 20 stanica za brzo punjenje (do 350 kW) u 20 zemalja i trebao bi pridonijeti proširenju pokrivenosti postaja s ultra-punjenjem u EU.
– Projekt EUROPE-E ima za cilj razvijati sveeuropsku mrežu od 340 postaja s ultra-punjačem (do 350 kW) u 13 država članica EU-a u prosjeku 120 km između stanica. Ovaj projekt je vođen IONITY-om, zajedničkim ulaganjem BMW-a, Daimlera, Forda i Volkswagen Grupe kako bi podijelili rizik i ubrzali implementaciju.
– Projekt E-VIA Flex-E rasporedit će 14 ultra-punjača (150 do 350 kW) u Španjolskoj, Francuskoj i Italiji. Ukupni proračun koji financira Europska komisija iznosi oko 6,69 milijuna eura.
– Projekt ULTRA-E postavlja temelje za paneuropsko širenje ultra brze mreže za punjenje električnih automobila na veće udaljenosti. 25 ultra brzih mjesta za punjenje snage do 350 kW instalirat će se na prosječnoj udaljenosti od 150-200 km u Nizozemskoj, Belgiji, Njemačkoj i Austriji. EU je sudjelovala s 6,5 milijuna u sufinanciranju ovog projekta.
Europska unija olakšava suradnju između europskih država u pogledu fonda, dijaloga i podrške. Ako su klimatske promjene istinska briga za europske građane, mi sada, i kao pojedinci i kao države, moramo poduzeti mjere. Ne možemo više držati prekrižene ruke. Moramo djelovati sada i učiniti da se čuje naš glas. Za zelenu i e-mobilnu Europu.
Autor: EVBOX
Izvor: https://blog.evbox.com/