Novosti

Novi podaci studije: Koliko dugo traju baterije električnih automobila?

24 svibnja, 2024by ivona

Kupujete rabljeni Tesla, Ford, Hyundai ili neki drugi rabljeni EV? Vjerojatno vas zanima stanje i ispravnost visokonaponske baterije automobila. Trajanje baterije veliko je pitanje za kupce rabljenih električnih vozila i to s dobrim razlogom. Litij-ionske baterije su skupa crna kutija – mogu biti i do 30-50% vrijednosti električnog automobila, ali ih je vrlo teško procijeniti. Ako se baterija vašeg EV-a isprazni, nećete nikamo ići dok se ne popravi.

Recurrentov tim znanstvenika za baterije pregledao je zamjene baterija u zajednici od 20.000 automobila i otkrio:

  • Nije iznenađujuće da najveća stopa zamjene baterija dolazi od prve generacije električnih vozila na cesti. Ovi su automobili sada stari 14 godina.
  • Između 2022. i 2015. prosječne veličine baterija porasle su za 122%, što znači da novije EV baterije mogu izgubiti više kapaciteta prije nego što im je potrebna zamjena. 
  • Kako se sustavi upravljanja baterijom i sustavi upravljanja toplinom poboljšavaju, trebali bismo vidjeti još bolji vijek trajanja baterije i manje zamjena, čak i nakon više od desetljeća.
Većina baterija za električna vozila još uvijek se nalazi u automobilima

Posljednjih godina dogodila su se dva velika povlačenja baterija, oba povezana sa sličnim nedostacima paketa baterija u Chevrolet Bolt EV i EUV i Hyundai Kona Electric. Rješenje za oba ova povlačenja bio je sveobuhvatni program zamjene baterija koji su pokrili proizvođači. 

U svim godinama i modelima, izvan velikih opoziva, samo 2,5% je zamijenjeno. Za ovo povećanje u odnosu na prošlu godinu u potpunosti su zaslužni stariji automobili. Za automobile starije od 2015. stope zamjene su 13%, ali ispod 1% za automobile iz 2016. i novije.

Ipak, većina zamjena događa se tijekom jamstva i dio su rastućih problema novog modela. Na primjer, novi Hummer EV i Riviani imali su veće zamjene od prosjeka, ali ih je pokrivao proizvođač. Slično tome, Chevy Bolt i Hyundai Kona imali su velike kampanje zamjene zbog grešaka u proizvodnji u ranim godinama modela.

U grafikonu u nastavku prikazujemo broj zamjena baterija koje su prijavili vlasnici u Recurrent zajednici od oko 20.000 vozača:

Osim dva značajna slučaja jamstva proizvođača, najstariji modeli u voznom parku imaju najveći postotak zamjena baterija. Međutim, važno je napomenuti da automobili u Recurrent floti mogu biti noviji od prosječne starosti automobila na cesti. To posebno vrijedi za Nissan LEAF, budući da prvi modeli nemaju telematske usluge koje se koriste za podatkovnu vezu.

Uočen je  povećani broj zamjena baterija bez povlačenja u:

  • 2011. – 30,00%
  • 2012. – 15,94%
  • 2013. – 9,81%
  • 2014. – 6,81%
  • 2015. – 3,90%

 

Što se tiče novijih automobila koji su imali zamjene u jamstvu, imamo:

 

  • 2017-2022 Chevrolet Bolt EV (povlačenje)
  • 2019. – 2022. Hyundai Kona EV (povlačenje)
  • Ford F-150 Lightning Lariat (zamjene modula pod jamstvom)
  • 2022 Hummer EV (povlačenje)

Jedan od vlasnika izvijestio je: “GM je nazvao i pitao mogu li dobiti moju bateriju za inženjersku studiju. Ponudili su mi 250,00 dolara, novi akumulator i vozilo na posudbu. Trgovac je to vratio za 1 dan, jer je ovo bio drugi put da su mi zamijenili bateriju. Win-win za sve.”

  • 2022 Rivian R1Ts (sve zamjene pod jamstvom)

 

Zaključak – ako kupujete potpuno novo električno vozilo – bilo nove marke ili novog modela – postoji veća mogućnost zamjene baterije, ali trebali biste očekivati ​​da će to biti u potpunosti pokriveno jamstvom vozila. To je zato što proizvođači još uvijek mogu imati problema s ožičenjem ili hardverom koje moraju riješiti u ranim verzijama. Ili, u slučaju vrlo ranog Nissana LEAF, možda ste pionir u potpuno novoj tehnologiji!

O podacima: Recurrent prati zamjene baterija tijekom vremena na temelju statusa opoziva, vlastitih izvješća vlasnika i promatranjem neobičnih skokova u dometu vozila koji često ukazuju na događaje zamjene. Recurrent zajednica nije reprezentativna za sva električna vozila na cesti zbog ograničene podatkovne veze za neke marke i godine modela.

Koliko dugo će trajati baterija vašeg EV-a?

 

Iskren odgovor je da ne znamo. Općenito, električni automobili nisu prisutni dovoljno dugo da bismo vidjeli koliko brzo propadaju i kako izgleda njihov kraj života. Najbolje što možemo učiniti je promatrati prividnu degradaciju tih automobila na cesti.

Čak i opažanja o starim električnim vozilima mogu biti izazovna budući da je gotovo 50% električnih vozila na cestama prodano 2022. i 2023. To znači da su previše nova da bi pokazala bilo kakvu značajnu degradaciju i da većina podataka skreće prema novijim automobilima .

No, možemo se osvrnuti na rane EV modele, kao što su Nissan LEAF i Tesla Model S, kako bismo dobili neki dojam o tome kako se degradiraju tijekom svog životnog vijeka. Do sada se čini da baterije za električna vozila imaju mnogo duži životni vijek nego što je itko mogao zamisliti, budući da je vrlo malo njih zamijenjeno, čak i nakon što istekne jamstveno razdoblje od 8 godina i 100.000 milja. Gledajući samo modele iz 2015. i ranije, samo 13% vozača prijavilo je zamjenu baterije. Nije loše s obzirom na to koliko je tehnologija napredovala u gotovo 14 godina!

Kada prijeđete na novija električna vozila – čak i ona iz 2016. i kasnije – stope zamjene baterija padaju ispod 1%. U novim električnim vozilima, gotovo sve zamjene pokrivene su jamstvom, osim u rijetkim slučajevima nezgode ili oštećenja paketa.


Podaci o bateriji iz Tesla Real Range

 

Još jedan način da shvatimo kako baterije u električnim vozilima stare je korištenje onoga što znamo o znanosti o baterijama iz laboratorijskih ispitivanja. Općenito, litij-ionske baterije se razgrađuju u krivulji u obliku slova S. Kad je baterija nova, može doći do primjetnog pogoršanja dok se baterija vraća u svoje stabilno stanje. Nakon toga slijedi dugo razdoblje sporog, linearnog starenja, nakon čega slijedi naglo smanjenje kada se baterija isprazni. Ali čak i u automobilima kojima je potrebna zamjena, rijetko se može vidjeti katastrofalan kvar koji se očekuje na kraju životnog vijeka litij-ionske baterije. Gotovo sva električna vozila na cestama danas su u stabilnom stanju.

U nastavku dijelimo potpuno nove podatke koji pokazuju kako se Teslin stvarni domet mijenja s vremenom, koristeći opažanja naše zajednice od 14 000 vozača Tesle. Tesla Real Range je vlasnička Rekurentna vrijednost koja se temelji na podacima o potrošnji energije u stvarnim Teslama na cesti.

U ova dva grafikona, starost baterije na x-osi je u danima. Y-os je omjer raspona, koji pokazuje postotak promatranog raspona podijeljen s izvornim EPA rasponom.

Što jamstvo govori o baterijama

Još jedan način na koji možemo razumjeti očekivani životni vijek glavnih baterija za EV je da vidimo koliko dugo proizvođači jamče za njih. Standardno jamstvo za baterije u SAD-u je 8 godina ili 100.000 milja, ali proizvođači mogu odlučiti koji će postotak originalnog kapaciteta baterije biti osiguran tijekom tog vremena. Na primjer, zajamčeno je da će baterija Model 3 Standard Range ostati na 70% izvornog kapaciteta 100 000 milja ili 8 godina, što god se dogodi prije. U međuvremenu, Hyundaijeve EV baterije od 2020. nadalje zajamčeno će održavati 70% kapaciteta tijekom 10 godina ili 100.000 milja.

Ova bi jamstva trebala potvrditi da baterije za EV traju dosta dugo, a kako se tehnologija bude poboljšavala, trebali bismo očekivati ​​da ćemo vidjeti baterije koje će pokazati samo neznatnu degradaciju tijekom desetljeća ili stotina tisuća km. 

 

Drugi vijek trajanja baterije

 

Drugo veliko pitanje kada je u pitanju trajanje baterije je što slijedi za sve te litij-ionske baterije. Baterije koje su previše degradirane za korištenje u automobilima još uvijek se mogu koristiti za skladištenje i proizvodnju električne energije za druge namjene koje ne zahtijevaju istu snagu.

 

*Članak preuzet s recurrentauto.com

 

https://epunjaci.hr/wp-content/uploads/2023/01/rsz_e-punjaci_-doradjen-logo-beli-copy.png

NOVOSTI

Registracije novih automobila: +13,7% u travnju 2024.; baterijski električni 11,9% tržišnog udjela
Registracije novih automobila: +13,7% u travnju 2024.; baterijski električni 11,9% tržišnog udjela
U travnju 2024. tržište automobila Europske unije poraslo je za 13,7%, s ukupno 913.995 novih registracija, potaknuto snažnim rastom na svim glavnim tržištima: Španjolska (+23,1%), Njemačka (+19,8%), Francuska (+10,9%) , i Italija (+7,7%).   Taj se rast dijelom može objasniti činjenicom da su bila dva dana dodatnog sniženja u odnosu na isti mjesec prošle godine,...

Izrada web stranica – NymphByte