Prilično je jasno da je globalna budućnost mobilnosti električna: prodaja električnih vozila (EV) svake godine obara rekorde, a vlade diljem svijeta potiču i ulažu u infrastrukturu električnih vozila.
Radna mjesta nisu izuzeta od ovog trenda. Kako vozači masovno usvajaju električne automobile, sve više i više zaposlenika će se voziti električnim vozilom na posao, očekujući da će imati na raspolaganju kapacitete za punjenje. Istraživanje pokazuje da 34% vozača električnih vozila već puni na poslu, a daljnjih 27% bi to učinilo da je ta opcija dostupna.
Jasno je da posvuda postoji potražnja za objektima za punjenje na radnom mjestu od strane zaposlenika. No, odražava li ova rastuća opća potražnja potražnju za punjenjem električnih vozila na vašem radnom mjestu?
U ovom ćemo članku pogledati neke načine na koje možete procijeniti potražnju za punjenjem na radnom mjestu u svojoj organizaciji i objasniti kakvu ulogu ono mora imati u prijelazu na električnu mobilnost.
Uloga punjenja na radnom mjestu u podršci usvajanja električnih vozila
Prije nego što pogledamo kako možete procijeniti potražnju za punjenjem EV-a, vrijedi razmisliti o tome zašto biste uopće htjeli ponuditi punjenje EV-a zaposlenicima.
Osim pokazivanja vaše predanosti održivosti, ponuda EV punjenja zaposlenicima pruža još jedan razlog za dolazak u ured i može povećati zadovoljstvo. Zapravo, nakon doma, radno mjesto je najpopularnije mjesto za punjenje za vozače električnih vozila.
Iako punjači za električna vozila mogu biti korisna u mnogim slučajevima, ona predstavljaju značajnu investiciju i pametno je dobiti pregled svojih potreba i interesa svoje radne snage prije nego što razmislite koji je punjač za električna vozila najbolji za vaše radno mjesto.
Kako procijeniti potrebu za punjenjem EV na vašem radnom mjestu
Analiza navika zaposlenika pri putovanju na posao i posjedovanja EV-a
Prvi korak u razumijevanju isplate li se punjači za EV za vaše radno mjesto je razmatranje navika vaših zaposlenika u putovanju na posao.
Kao prvo, radi li vaša tvrtka u potpunosti uredski ili hibridno? Ako je ovo drugo, koliko puta tjedno vaši zaposlenici dolaze u ured? Ako zaposlenici uglavnom rade od kuće, ulaganje u punjenje EV-a možda se ne isplati.
Još jedan čimbenik koji treba uzeti u obzir je koliko zaposlenika imate i koliko njih putuje u ured automobilom. Jedan od načina na koji to možete utvrditi je jednostavnim pogledom na veličinu parkirališta vaše tvrtke i promatranjem koliko ono postaje puno tijekom tipičnog radnog dana.
Alternativno, od zaposlenika možete zahtijevati da se registriraju za dozvolu za parkiranje ako se žele voziti do ureda, što vam može dati naznaku koliko se ljudi vozi na posao.
Posljednji aspekt koji biste trebali uzeti u obzir je koliko ljudi vozi električni automobil. Iako ne postoji savršen način da se to izmjeri, jednostavan način je prošetati uredskim parkiralištem i procijeniti koliki je udio električnih automobila.
Precizniji način je da ispitate svoje zaposlenike voze li i koji automobil. Uz dovoljno sudjelovanja, to može pružiti točan uvid u navike putovanja vaših zaposlenika i dati naznaku je li naplata na radnom mjestu vrijedna razmatranja.
Prikupljanje informacija od zaposlenika i dionika
Iako je razumijevanje koliki udio vaše radne snage danas vozi EV korisno, to ne oslikava cijelu sliku. Vrijedno je razmotriti vaše dugoročne potrebe i situaciju kako biste svoju organizaciju pripremili za budućnost.
Prvo, prihvaćanje električnih automobila još uvijek raste, a mnogi ljudi koji ga još nemaju mogli bi kupiti električni automobil u sljedećih nekoliko godina.
Čak i ako bi ljudi razmišljali o kupnji električnog vozila, možda postoje druge prepreke koje ih sprječavaju da naprave promjenu. Na primjer, možda nemaju namjensko parkirno mjesto ili žive u stambenoj zgradi koja im ne dopušta instalaciju punjača za električna vozila kod kuće.
U tim slučajevima mogućnost punjenja na radnom mjestu može biti poticajni čimbenik koji tjera ljude da prijeđu na električnu mobilnost.
Imaju li EV ili bi razmislili o kupnji?
Osim što jednostavno pitate zaposlenike posjeduju li već EV ili ga žele kupiti, vrijedno je istaknuti cijeli opseg električnih vozila kako biste doista razumjeli njihove namjere kupnje. Na primjer, možda biste željeli naglasiti trendove u prodaji električnih vozila, nove modele koji će uskoro biti pušteni u prodaju, utjecaj električnih vozila na okoliš ili nadolazeće zabrane motora s unutarnjim izgaranjem od strane vlada.
Zaposlenici koji nisu upoznati s električnom mobilnošću mogli bi biti zbunjeni oko punjenja EV-a, pa je vrijedno objasniti osnove – koliko dugo traje, koliko često trebate puniti ili kako koristite stanicu za punjenje.
Udaljenost putovanja na posao
Presudni čimbenik koji određuje koliko su EV-i izvedivi za zaposlenika je domet njihovog putovanja na posao. Dok danas čak i najjeftinija električna vozila imaju velik domet, zaposlenicima s posebno dugim putovanjima na posao možda će biti manje ugodno kupiti električni automobil ako ne mogu doći na posao i natrag bez dopunjavanja goriva.
Uzmite u obzir i to da ćete, ako vaša cijela radna snaga ima prilično duga putovanja na posao, možda morati instalirati više stanica za punjenje kako biste zadovoljili potražnju.
Obrazac rada
Osim udaljenosti putovanja na posao, također želite uzeti u obzir kako vaši zaposlenici rade i koliko vremena provode u uredu. Imaju li pretežno predvidljivo 8-satno radno vrijeme? Ili dolaze i odlaze tijekom dana?
Ako je ovo drugo, automobili će imati manje vremena za punjenje, a možda biste trebali razmisliti o instaliranju brzih punjača za istosmjernu struju kako biste osigurali da zaposlenici mogu brzo napuniti bateriju svog EV-a.
Da li bi htjeli imati punjače
Možda zvuči očito, ali možda je najlakši način da steknete dojam o raspoloženju zaposlenika u vezi s punjenjem električnih vozila izravno pitati. Osim što vam daje naznaku potražnje za punjačima, ovo također može istaknuti stavove zaposlenika prema održivosti i korporativnoj odgovornosti.
Istraživanja pokazuju da je ekološka evidencija tvrtke ključna za privlačenje i zadržavanje zaposlenika. Gallup je otkrio da 71 posto radnika uzima u obzir okolišne rezultate tvrtke kada odlučuju o poslodavcu, a izvješće Deloittea pokazuje da će zaposlenici zadovoljni utjecajem svojih poslodavaca na društvo i okoliš vjerojatnije ostati u tvrtki dulje od pet godina.
Koliko su spremni platiti za punjenje (ako uopće)
Iako pitanje zaposlenicima koliko su spremni platiti za punjenje EV-a na poslu može zvučati kontraintuitivno, stvarnost je da punjenje EV-a ima trošak koji bi zaposlenici morali platiti ako bi punili kod kuće ili u pokretu.
Čak i ako bi većina ljudi radije imala besplatno punjenje na raspolaganju, ispitivanje zaposlenika o njihovoj spremnosti da plate može vam dati dobar pokazatelj njihove osjetljivosti na cijene i pomoći vam da shvatite kolika je potražnja za punjenjem EV na različitim razinama cijena – i kao takav, hoće li se investicija isplatiti.
Je li moguća ugradnja kućnih punjača?
Ponekad možete otkriti da je potražnja za punjenjem EV-a među zaposlenicima toliko velika da ne možete instalirati dovoljno punjača kako biste zadovoljili svačije potrebe. Alternativno, električna veza vašeg radnog mjesta s mrežom možda neće moći podnijeti dodatno opterećenje od više punjača za EV bez potrebe za nadogradnjom.
U tim bi slučajevima moglo biti praktičnije pomoći zaposlenicima da umjesto toga instaliraju punjače za električna vozila u svojim domovima, na primjer subvencioniranjem troškova kupnje ili instalacije punionice.
Krajnji ishod ostaje sličan, pomažući u ispunjavanju potreba zaposlenika za punjenjem i prikazujući vašu predanost održivosti, ali bez logističkog utjecaja instaliranja EV punjenja u uredu. Dugoročno gledano, moglo bi vam se činiti da je ovo rješenje jeftinije jer vaša tvrtka nema stalnih troškova zbog potrošnje električne energije punjača.
Mogućnosti s električnim punjenjem za radno mjesto
Električna mobilnost može biti važan alat za podršku ciljevima održivosti vaše tvrtke i smanjenje ugljičnog otiska. Ali prije nego što požurite s instaliranjem EV punjača na svom radnom mjestu, važno je razumjeti razmjere potražnje za EV punjenjem od strane zaposlenika.
Naravno, svaka je situacija drugačija i vaša tvrtka možda neće služiti isključivo zaposlenicima, već ugošćavati posjetitelje, klijente, goste i članove javnosti. U tim slučajevima, punjenje električnih vozila može biti alat za stvaranje prihoda i staviti vaše poslovanje na kartu
Ako želite iskoristiti punjenje električnih automobila za svoje radno mjesto, pogledajte našu web stranicu kako biste saznali više o punjenju električnih vozila na radnom mjestu i našim stanicama za punjenje.