Novosti

Prekretnica za elektro mobilnost je tu

5 rujna, 2018by epunjaci

Istina je da su „električni automobili“ već dugo jedan od najtraženijih pojmova na Google-u, bilo zbog električnih automobila za djecu ili zbog njihovih verzija za odrasle. Pojam je dosegao svoj vrhunac 2008. kada je Tesla lansirao svoj prvi električni automobil, Tesla Roadster. Zadnjih mjeseci se pojam ponovno podiže na tražilicama, ali se još nije vratio na razine iz 2008.

Razlog za to je što tada još nije bilo masovnog tržišta za električne automobile kao ni adekvatne infrastrukture. Ali tokom godina je interes pretraživanja postao mnogo „ozbiljniji“. Pojmovi kao „punjenje električnog automobila“ i slični dobivaju na popularnosti od 2012, samo dvije godine od kad je EVBox krenuo na svoj put da dovede rješenje za punjenje vozačima električnih automobila diljem svijeta. Danas, šezdeset električnih automobila kasnije, cijela industrija priča o prekretnici za elektro mobilnost. I mi vjerujemo da je to istina, evo i zašto.

Zato jer proizvođači automobila elektrificiraju cijele flote

Cijena proizvodnje električnog automobila se značajno smanjila, većinom zbog napretka u proizvodnji baterija. 2010. je proizvodnja baterije od 30 kWh koštala 30 000 $, danas se proizvede za 9 000 $, do 2030. će biti oko 2 000 $.

U konačnici, najava novih modela električnih automobila od strane proizvođača nije samo davanje nove opcije kupcima, to je promjena uma. Nitko od velikih svjetskih proizvođača ne želi doživjeti sudbinu Kodak-a i izgubiti bitku u ovom novom razdoblju.

Sljedeći pregled Vam može dati ideju koliko se proizvođači automobila posvećuju električnoj bitki:

  • Volkswagen je najavio da će elektrificirati svojih +/- 300 modela do 2030.
  • BMW je najavio da će udio električnih vozila u njihovoj prodaji biti između 15% i 25% do 2025.
  • Mercedes-Benz je najavio da će ponuditi 50 novih elektrificiranih modela do 2022.
  • Tesla je dobio preko 400 000 pred narudžbi za svoj Model 3 čak i prije nego su kupci uopće vidjeli gotov model u akciji.
  • Volvo je najavio da će proizvoditi isključivo elektrificirane modele već od 2019.
  • GM je najavio da će izbaciti na tržište najmanje 20 električnih automobila u sljedećih pet godina, 2 u sljedećih nekoliko mjeseci.
  • Renault Nissan Mitsubishi grupacija ulaže preko 10 milijardi $ do 2022.

I to je tek početak. Jaguar, Land Rover i mnogi drugi idu sličnim stopama.

Zato jer se električni automobili cijenom približavaju klasičnima

Ako električne automobile ne učinimo cjenovno dostupnima prosječnom vozaču, nikada neće biti prihvaćeni diljem svijeta. I to je glavni razlog zašto se toj cijeni već sada približavamo. Tesla Model 3 će biti  konkurentski izbor BMW-u 330 ili Mercedesu C 300, Hyundai Kona EV je bez poticaja na razini od 30 000 € već sada. Pad cijena baterija nije jedino što pokreće proizvodnju električnih automobila, ekonomski potencijal električnih vozila je i više nego očit. Klasični motor sa unutarnjim izgaranjem ima oko 2000 pokretnih dijelova, dok električni automobil ima samo 20. Samo ta razlika drastično smanjuje troškove održavanja omogućava veću trajnost vozila. Isto tako, nedavno istraživanje provedeno na 850 vozača električnih automobila je pokazalo do 85% njih ima bolji doživljaj vožnje električnog automobila nego su očekivali. Niti jedan od njih ne očekuje da će se vratiti klasičnim automobilima nakon što su isprobali električni.

Zato jer uprave država i gradova najavljuju zabranu prodaje klasičnih automobila

Očekuje se da će prodaja električnih automobila prestići prodaju klasičnih automobila najkasnije do 2038. Ovo objašnjava mnoge rokove koje su zadale vlade diljem svijeta za izbacivanje motora sa unutarnjim izgaranjem. Motivacija je svima zajednička, za dostizanje standarda kvalitete zraka, održiva energija iz obnovljivih izvora i električni prijevozni sustavi su najefikasniji alat.

Sljedeći pregled Vam može stvoriti predodžbu koliko su se pojedine vlade posvetile toj misiji:

  • Velika Britanija i Francuska su najavile zabranu prodaje vozila sa motorima sa unutarnjim izgaranjem do 2040.
  • Indija dijeli istu viziju i zadali su si isti cilj ali čak do 2035.
  • Škotska, Norveška i Nizozemska planiraju zabraniti prodaju vozila za javni prijevoz sa motorima sa unutarnjim izgaranjem do 2025.
  • Amsterdam, poznat i kao prijestolnica Europe kada je riječ o električnim vozilima je zabranio promet svim komercijalnim vozilima (npr. taxi, kombi vozila itd.) već od siječnja 2018.
  • Kina je postavila uvjete koje svi njihovi proizvođači električnih vozila moraju postići već od 2019.
  • Kalifornija razmatra zabranu vozila sa motorima sa unutarnjim izgaranjem unatoč otporu.

Zato jer globalni brandovi prelaze na električna vozila

Razvoj u svijetu elektromobilnosti pokrenut od vlada i proizvođača je utjecao na puno više sfera nego samo na njihove stanovnike i građane. Multinacionalne kompanije ulažu u elektrifikaciju svojih flota vozila i u postavljanje pametne infrastrukture za punjenje kroz sljedećih 10 godina.  Nezavisna istraživanja procjenjuju ulaganje od 80 milijardi $ samo u infrastrukturu za punjenje. Čini se puno, ali ako uzmete u obzir da je samo EVBox do danas instalirao preko 60 000 stanica za punjenje u preko 30 zemalja i nije tako previše. Polovica od tog broja je ugrađena samo tokom posljednje 3 godine. Stvarno mislimo da je to dovoljno svjedočanstvo povećanog zanimanja i prihvaćanja električnog prijevoza i kao rezultat toga, i infrastrukture za punjenje.

Sljedeći pregled Vam može stvoriti predodžbu koliko su tvrtke posvećene električnom dobu:

  • DHL razvija svoja električna dostavna vozila.
  • Vattenfall, dio EV100 inicijative već mijenja svoja putnička i laka dostavna vozila u Švedskoj, Nizozemskoj i Njemačkoj za električna. Plan je da u sljedećih pet godina elektrificiraju svoju cijelu flotu od 3500 vozila.
  • Unilever, prva FMCG tvrtka koja se pridružila inicijativi EV100 se obvezao da će preći 100% na električna vozila do 2030.
  • Dio spomenute inicijative EV100 su i Baidu, Metro AG, Zračna luka Heathrow i HP koji su svi najavili da će u potpunosti elektrificirati svoje flote vozila u sljedećim godinama.
  • PG&E i IKEA su najavile elektrifikaciju svojih flota diljem svijeta te dodavanje stanica za punjenje na svojim lokacijama kako bi bile što više na usluzi njihovom osoblju i posjetiteljima.
  • Shell, Total i ostali veliki svjetski distributeri goriva postavljaju infrastrukturu za punjenje na svojim lokacijama diljem svijeta. Shell čak očekuje i do 20% ukupne zarade od električnih vozila.

 

Električna mobilnost je nezaustavljiva

92% ljudi koji danas stanuje u gradovima udiše zrak loše kvalitete. Čak 80% velikih svjetskih gradova imaju zagađenje zraka iznad sigurnih razina. Samo u SAD-u, prijevoz uzrokuje 27% CO2 emisija godišnje. Ova alarmantna statistika potiče ulaganja u čistu energiju i električne sustave prijevoza diljem svijeta. To su također razlozi zašto smo se mi, a i mnogi drugi u ovoj industriji izdigli u zadnjem desetljeću i pomogli u pokretanju otvorenih standarda kao OCPP i OCPI kako bi smo ubrzali prihvaćanje održive mobilnosti.

Nemoguće je više zaustaviti električne automobile! Bacite pogled na glavne razloge.

Autor: Kristof Vereenooghe

Izvor: https://blog.evbox.com/tipping-point-electric-mobility

https://epunjaci.hr/wp-content/uploads/2023/01/rsz_e-punjaci_-doradjen-logo-beli-copy.png

NOVOSTI

Kako mogu zaštititi bateriju električnog automobila od topline?
Kako mogu zaštititi bateriju električnog automobila od topline?
Možete zaštititi svoju EV bateriju od topline smanjenjem izloženosti visokim temperaturama, predkondicioniranjem automobila, ograničavanjem upotrebe brzog punjenja i punjenjem iznad 80% samo ako je to stvarno potrebno. ‍Sve baterije proizvode određenu količinu topline kao nusprodukt kemijskih reakcija koje se odvijaju unutar njih. Prekomjerna toplina može uzrokovati prerano starenje baterija i gubitak njihove funkcije. Zbog toga...

Izrada web stranica – NymphByte