Novosti

5 zanimljivosti koje možda niste znali o EV baterijama

15 ožujka, 2023by epunjaci

Nema sumnje da je električna mobilnost budućnost. Prodaja električnih vozila naglo je porasla u posljednjih nekoliko godina, a električni automobili sada su uobičajen prizor na cestama diljem svijeta.

Ipak, električna vozila i dalje su nepoznato područje za mnoge vozače, a postoje i razumljive sumnje te brige o mnogim aspektima električnih vozila, a posebno o bateriji.

Bilo da se radi o tome koliko baterija električnog vozila zapravo teži, koliko dugo traje ili kako se može prenamijeniti ili reciklirati, u članku pišemo o 5 zanimljivosti koje možda niste znali o baterijama za EV.

1. EV baterije su teške

Možda ste čuli da su električna vozila obično teža od automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem – to je istina. U prosjeku, EV baterije teže oko 454 kg, a veći modeli teže čak 900 kg, a neki čak i do 1800 kg.

No, dok električna vozila dobivaju na težini zbog svoje baterije, gube dio viška težine zahvaljujući puno manjim i lakšim motorima od motora s unutarnjim izgaranjem.

Dodatno, moderna električna vozila zamjenjuju tradicionalne materijale laganima, kao što su legure magnezija i aluminija, ugljična vlakna i polimerni kompoziti – a sve to može smanjiti ukupnu masu vozila do 50%.

Ali veća baterija nije nužno loša stvar. Dodatna težina od baterije EV-a zapravo pomaže u poboljšanju sigurnosti, rukovanja i voznih specifikacija. Budući da se EV baterije obično postavljaju ispod šasije, one spuštaju težište automobila, čineći ga mnogo stabilnijim na cesti.

To znači da električna vozila imaju manje naginjanja karoserije pri skretanju, posebno pri većim brzinama ili u mokrim i skliskim uvjetima. Osim što ih čini lakšim za rukovanje, mnogo je manja vjerojatnost da će se električna vozila prevrnuti u slučaju nesreće, što je jedna od najopasnijih vrsta sudara.

  1. EV baterije mogu napajati domove i mreže, a mogu se puniti pomoću solarne energije

Vjerojatno razmišljate o baterijama za električna vozila u kontekstu pohranjivanja i pružanja energije za vožnju automobila u kojem se nalaze. Iako bi to mogla biti njihova glavna svrha, EV baterije imaju veliki potencijal za opskrbu energijom domova, pa čak i elektromrežu. Također mogu skladištiti obnovljivu energiju – na primjer, iz solarne proizvodnje energije.

Da biste razumjeli zašto je korištenje električnih vozila za skladištenje električne energije vrijedno, uzmite u obzir ovu statistiku: u prosjeku, automobil provede samo 4 posto svog vremena u vožnji. To znači da je preostalih 96 posto vremena samo parkiran na mjestu.

Vehicle-to-grid (V2G) i vehicle-to-home (V2H) stvaraju način da iskoristite ovo vrijeme mirovanja dok istovremeno osiguravate vrijednost za vaš dom ili mrežu. Ukratko, V2G i V2H omogućuju vašem EV-u da privremeno isporuči energiju natrag u mrežu ili vaš dom, učinkovito koristeći bateriju vašeg EV-a kao malo rješenje za pohranu električne energije.

Dvosmjerno punjenje
  • Od vozila do kuće (V2H)

V2H omogućuje vašem EV-u da djeluje kao rezervni izvor električne energije za vaš dom u slučaju nestanka struje, osiguravajući između 12 i 20 sati energije, ovisno o uređajima koje koristite. 

V2H vam također može omogućiti da uštedite na računu za struju ako imate varijabilnu tarifu punjenjem vašeg automobila tijekom razdoblja izvan najveće potrošnje kada su cijene jeftinije i korištenjem te energije za napajanje vašeg doma u razdobljima najveće potrošnje, čime se izbjegavaju više cijene električne energije.

  • Skladištenje solarne energije

Ako kod kuće imate ugrađene solarne panele, njihovo korištenje za punjenje vašeg EV-a može biti izvrstan način da uštedite na troškovima električne energije, a istovremeno osiguravate da se energija koja se koristi za napajanje vašeg automobila proizvodi na održiv način.

Iako punjenje vašeg automobila pomoću obnovljive energije nije tako jednostavno kao spajanje na vaše solarne panele, vjerojatno već imate većinu opreme potrebne za pretvaranje električne energije koju generiraju vaši solarni paneli u upotrebljiv oblik za vaše EV. I dok sama solarna energija vjerojatno neće u potpunosti napuniti vaše vozilo, može smanjiti energiju koju crpite iz mreže.

  1. Očekivani životni vijek EV baterija duži je nego što mislite

Svi smo imali iskustvo: kupite novi telefon ili prijenosno računalo, a baterija mu dugo traje. Nakon nekoliko godina korištenja njegova baterija traje sve manje i manje, do točke kada to postaje vidljivo i utječe na vašu svakodnevnu upotrebu.

Ne iznenađuje stoga da je, osim tjeskobe oko dometa, strah od ranog pražnjenja baterije jedna od glavnih briga za potencijalne vozače električnih vozila. Međutim, ova zabrinutost je uglavnom neopravdana: u prosjeku, EV baterije traju 15-20 godina. Nasuprot tome, prosječni životni vijek automobila je samo 12 godina.

Kako bi baterija trajala što je dulje moguće, električna vozila imaju ugrađeni softver za upravljanje baterijom (BMS) koji kontrolira punjenje i pražnjenje kako bi se osiguralo da štiti ćelije baterije.

Postoje i najbolje prakse koje možete usvojiti kako biste maksimizirali vijek trajanja baterije svog EV-a, kao što je održavanje baterije napunjenom između 20 i 80 posto za svakodnevnu upotrebu, izbjegavanje punjenja po ekstremnoj vrućini ili hladnoći i ne punjenje EV-a svake noći.

  1. EV baterije imaju drugi život

Čak i nakon godina intenzivne uporabe, stare EV baterije zadržavaju većinu svog izvornog kapaciteta – između 60 do 70 posto, prema Nissanu. Iako to možda nije dovoljno za pogon EV-a, ipak se može koristiti za manje energetski intenzivne svrhe.

Na primjer, Johan Cruijff Arena u Amsterdamu pretvorila je stare baterije Nissan Leaf u rješenje za pohranu od 3 megavata, čime se osigurava rezervna energija i pomaže izgladiti vršne potrebe za energijom koje se javljaju tijekom događaja.

Gledajući unaprijed, kako V2G i V2H tehnologija dobiva na značaju, stare EV baterije imaju mnogo potencijala kao rješenja za pohranu električne energije za domove, tvrtke i električnu mrežu u cjelini.

  1. EV baterije se mogu reciklirati

Bez obzira na to koliko je izdržljiva ili dugotrajna, čak će i najbolja baterija za EV u jednom trenutku doći do kraja svog vijeka trajanja. Kada se više ne može prenamijeniti ili ponovno upotrijebiti, recikliranje je najbolja opcija za staru bateriju za EV.

Srećom, EV baterije se mogu reciklirati, s novim rješenjima za recikliranje koja omogućuju oporabu i ponovnu upotrebu do 95 posto sirovina. Budući da je mnoge od ovih materijala teško nabaviti ili imaju značajan utjecaj na okoliš i društvo, recikliranje je ključno sredstvo kojim se osigurava da se ti materijali vraćaju u opskrbni lanac umjesto da se bacaju na odlagalište.

I dok recikliranje i dalje zahtijeva energiju, to je mnogo manje od energije potrebne za proizvodnju baterije od nule – da ne spominjemo mnogo održivije.

 

https://epunjaci.hr/wp-content/uploads/2023/01/rsz_e-punjaci_-doradjen-logo-beli-copy.png

NOVOSTI

Podaci i uvidi o kućnom punjenju električnih vozila
Podaci i uvidi o kućnom punjenju električnih vozila
Punjenje kod kuće je daleko najpopularnije mjesto za punjenje električnog vozila (EV). S vrtoglavim porastom broja električnih vozila na cestama, očekujemo da će se prijelaz s benzinskih pumpi na kućne punionice samo povećati u nadolazećim godinama. I nismo sami u toj procjeni. Kako bi upravljale ovim očekivanim rastom, vlade uvode nove propise koji obvezuju povezivanje...

Izrada web stranica – NymphByte