NovostiZanimljivostiVOLKSWAGEN OBEĆAO ELEKTRIFICIRATI CIJELU FLOTU DO 2050.

14 siječnja, 2020by Josip Kraljević

U Volkswagenu se događa velika promjena paradigme poslovanja. Svi brendovi kojima upravlja VW, prolaze transformaciju, upravljanje se reorganizira, a resursi preraspodjeljuju. Ističu kako su, ponukani zaključkom i ciljevima Pariškog sporazuma, odlučili cjelokupnu flotu do 2050. napraviti „CO2  neutralnom“, te na taj način emisiju štetnih plinova svesti na 0.

Zašto to rade?

Da bi smo razumjeli njihov pokretač za održivost, najbolje bi bilo početi s razumijevanjem glavnih razloga. Na slici ispod imamo prikaz Max Planck instituta za meteorologiju na kojem možemo vidjeti zloslutni prikaz zemlje (slika desno) u slučaju da ne izvršimo implementaciju cilja Pariškog sporazuma o zadržavanju globalnog zatopljenja na temperature „znatno ispod“ 2°C.

 

 

Tijekom svog izlaganja na rEVolution 2019, jednoj od najvećih svjetskih konferencija za e-mobilnost i clean-tech industriju, voditelj usluga e-mobilnosti u Volkswagen brendu, Martin Roemheld je izrazio zabrinutost za generacije koje dolaze na ovaj svijet, a između ostalih i za svoju trogodišnju kćer.

Između ostalog, Roemheld kaže da je nekad bio „fuel-head“.. Volio je motocikle i pretvaranje goriva u buku i brzinu. No, kako kaže  „došlo je vrijeme kada sam  shvatio da si više ne mogu priuštiti da razmišljam u litrama“.  Od tada je „evoluirao“, te umjesto u litrama počeo razmišljati u kilovat-satima.

Transportni sektor čini 14% globalne emisije stakleničkih plinova, a s dijelovima planete koji su na ivici da budu neprimjereni za život u sljedećem stoljeću, nema više vremena za gubljenje. Srećom, Volkswagenova pozicija lidera u automobilskoj industriji daje neviđeni utjecaj na značajnu promjenu. Volkswagen stvara održive mjere optimizacije CO2 tijekom cijelog životnog ciklusa svojih vozila, od proizvodnje bez uporabe ugljika do recikliranja na kraju radnog vijeka. Izbjegavanje i smanjenje CO2 pojavit će se tamo gdje je to moguće, a dopunska kompenzacija gdje nije.

“Volkswagen je posvećen stvaranju flote bez emisija do 2050. godine”, kaže Roemheld. “Moramo početi sada.” Napominje da 2000. započeo raditi u automobilskoj industriji i da su neka vozila proizvedena u to vrijeme još uvijek na putu. Štoviše, neka vozila dizajnirana u to vrijeme još se prodaju. „Gledamo da se vremenski okviri ne bi promijenili“, nastavlja Roemheld, „i to vrijeme moramo uzeti u obzir prilikom planiranja flote bez emisije štetnih plinova“

„Moram napraviti promjene sada, tako da moja trogodišnja kćer može živjeti i odrastati u Njemačkoj a da joj nije toliko vruće da stalno mora biti u ljetnoj odjeći“.

Kako to planiraju napraviti?

Kako bi osigurao cjelokupnu flotu bez emisije štetnih plinova do 2050. godine, Volkswagen ima cilj postići ambiciozan globalni portfelj pogonskih vozila do 2040. Očekuje se da će tržište do tada  biti potpuno električno, oko 60% u SAD-u, 70% u EU i preko 85% u Kini , Očekuje se da će u narednim godinama doći do opsežnog prihvaćanja električnih vozila širom svijeta, trend koji VW planira voditi, prije svega svojim primjerom, kroz proces dekarbonizacije.

Volkswagen u elektrifikaciju flote planira uložiti 30 milijardi eura do 2050. Ova vozila će biti  cjenovno jednaka dizel automobilima i imati će raspon od 350 do 550 km po napunjenosti. Do 2025. godine VW planira izbaciti više od 20 novih modela potpuno električnih vozila sa očekivanom prodajom od milijun električnih automobila godišnje.

Na pitanje je li Dieselgate (skandal s manipulacijom softvera za ispušne plinove iz 2015.) pokretač Volkswagenovog usvajanja praksi održivosti, Roemheld odgovara da je “Dieselgate bio akcelerator, ali da je Volkswagen na tržištu električnih vozila od 2014. i da je premijerno predstavljen naš prvi probni automobil 2011. godine.”

Tvrtka planira dovršiti osam proizvodnih pogona namijenjenih električnim automobilima na temelju MEB platforme, novog modularnog kompleta električnih alata. Potpisati će se partnerstva s dobavljačima baterija koji rade isključivo na zelenoj energiji, s krajnjim ciljem da sva vozila postanu „carbon-free“. U situacijama kada to ne bude moguće, VW će nadoknaditi ulaganjem u projekte zaštite klime.

“Stotine tisuća ljudi radi u VW-u i, zajedno sa svojim obiteljima, ovisi o uspjehu tvrtke”, kaže Roemheld. “VW se zalaže za prijenos uspjeha iz prethodnih desetljeća u sljedeća desetljeća te će predvodnik nove, električne ere, ponovo biti Volkswagen.

 

PREISPITIVANJE POTROŠNJE ENERGIJE

 

Električni pogonski sklop je izuzetno učinkovit, pa se njegova upotreba može smatrati skaliranjem dekarbonizacije.

 

Pitanje: Koliko energije sadrži jedan litar dizela?

Odgovor: 10 kWh.

 

Pitanje: Koliko kWh treba da dizelski automobil prođe 100 km?

Odgovor: 6 litara dizela, odnosno 60 kWh.

 

Pitanje: Koliko daleko električni automobil može voziti na 60 kWh?

Odgovor: 400km

 

Kad ovo prevedemo u ugljični dioksid, dizelski automobil proizvodi 16kg CO2 za prijeđenih 100 km dok električni automobil proizvodi 4,5 kilograma CO2 za 100 kilometara vožnje, a omjer kilovat-sati prema CO2 poboljšava se sa svakom novom instaliranom vjetrenjačom i solarnom pločom.

 

Globalno usvajanje obnovljivih izvora energije

U stalnim pozitivnim vijestima, udio zelene energije u svijetu raste. Od danas, globalna kombinacija energije već čini električnu mobilnost zelenijom od bilo kojeg dizel motora. Bloomberg New Energy Finance projicira da će ukupni udio održive opskrbe energijom do 2040. biti 63%. Njemačka vlada predviđa da će milijun električnih vozila do 2022. biti na njemačkim cestama i da će to povećati potrošnju električne energije za samo 0,5 %.

 

Tri glavna stupa u elektrifikaciji Volkswagena

 

 Niska cijena

Jedna od glavnih prepreka za veći broj električnih vozila na našim cestama je cijena. Električna vožnja mora biti ekonomski privlačna  da bi konvertirali kupce na električna vozila. Srećom, ukupni troškovi vlasništva za električna vozila već su niži nego troškovi vozila na gorivo. Gledajući stanje na tržištu danas,  barela sirovog ulja košta oko 80 dolara. Ta bačva sadrži 1590 kWh, što čini jedan kWh ekvivalent pet euro centi. Ista količina kWh kroz solarnu energiju košta dva do tri euro centa.

 

Koristi koje donosi

Prednosti vožnje električnim automobilom su očite – lakši je za voziti, puno je tiši i nemjerljivo manje zagađuje okoliš. Ukupni troškovi vlasništva su niži, a puno je više mogućnosti za integriranje smart tehnologije u električna vozila.

Moderan stil života

Električna vozila predstavljaju moderan način života i više su integrirana u digitalni život nego ijedan tip vozila. Volkswagen ima za cilj stvoriti sustav koji je uvijek online i povezan, te se neprimjetno integrira u svakodnevni život.

Volkswagen postaje svjetski lider e-mobilnosti

“Osnovna poruka je da će Volkswagen predvoditi električnu mobilnost u svjetski maintream, a to ljudi očekuju od kompanije poput Volkswagena. Mi ćemo sve svoje znanje i iskustvo koje imamo prenijeti u novu, električnu eru. Tvrtka posjeduje know-how za izradu proizvoda, postavljanje procesa, prodaju, servis i održavanje kontakta sa kupcima. “Volkswagen će proizvoditi električna vozila za milijune, a ne samo za milijunaše”, zaključuje Martin.

 

Autor: Grace Chen

Izvor:  https://blog.evbox.com/