NovostiUncategorizedŠest novih električnih vozila koji dolaze na naše ceste

siječanj 13, 2020by Josip Kraljević

Ponovno je to doba godine, vrijeme kada predstavljamo priču o najuzbudljivijim električnim automobilima koji dolaze na tržište. Početak novog desetljeća označava i početak omasovljavanja e-mobilnosti u kojoj će EV-ovi igrati veliku ulogu.

Dakle, što to znači za novu generaciju električnih automobila? Pa, to znači da novi modeli s nevjerojatnim performansama i specifikacijama više nisu ograničeni na područja pokretačkih simulatora.

Električni automobili navedeni u nastavku prikazuju neke nove valove održivog prometa u sljedećem desetljeću. Odabrali smo  sljedeće modele, ne vodeći se samo onima koji su dostupni na našem tržištu. Vežite se, počinjemo…

RIVIAN R1 T

Počet ćemo sa „slonom u sobi“, a kad to kažemo, mislimo stvarno, jer ovaj automobil je doslovno težak kao slon. Rivian je predstavio R1T u studenom 2018. godine, ali 2020. je godina u kojoj bi monstruozno vozilo od 3.470 kg trebalo krenuti u proizvodnju. S projiciranim vremenom od 0-60 km / h od nešto više od tri sekunde (za bateriju od 135 kWh) – potpomognuta s četiri motora snage 147 kW za svaki kotač – ovo je električni automobil koji bi trebalo vidjeti da uopće povjerujete da postoji.

Ugrađeni punjač od 11 kW znači da je R1T prikladan za standardno AC punjenje. Međutim, brzo punjenje putem DC stanica sa 160 kW također je opcija; što znači da samo 30 minuta punjenja možete dobiti dodatnih 320 kilometara ili približno toliko dometa. Rivian nudi tri veličine baterije za R1T; 105 kWh, 135 kWh i 180 kWh. Iz veće baterije moći ćete dobiti više od 640 kilometara – ali ako domet ne predstavlja vašu najveću brigu, i dalje ćete moći doseći preko 370 kilometara što je s ovakvim monstrumom i više nego dovoljno.

HONDA e


U prošlogodišnjem pregledu nadolazećih električnih automobila donijeli smo vam vijest da će Honda Urban EV koncept biti prvo ulaganje japanske tvrtke na tržište EV-a, ali da će vjerojatno ostati na razini koncepta.. Honda e  je verzija za mase s kojom izlaze na tržište. Uz motor od 134 KS koji dolazi standardno (s opcijskom nadogradnjom na 152 KS), Honda e će pružiti samo oko 200 kilometara raspona. Naravno, to je više nego dovoljno za prosječno dnevno putovanje, ali ipak puno manje od drugih električnih automobila slične veličine, poput Volkswagenovog ID.3

I Honda e i napredna Honda e Advance bit će podržane tehnologijom brzog punjenja. To znači da baterija može preći od nula do 80 posto kapaciteta za samo 30 minuta punjenja – što je dovoljno za oko 175 kilometara (110 milja) raspona. S početnom cijenom od 33.850 eura (37.300 USD), čak ako ne uračunamo razne poticaje koje možemo dobiti za kupnju električnog vozila, ovaj Hondin model je jako atraktivan model za sve nas koji razmišljamo o kupnji EV-a.

Kao što biste očekivali od jednog „japanca“, unutrašnjost vozila prepuna je naprednih gadgeta. Hondina ugrađena aplikacija Personal System funkcionira slično kao i mnoge druge usluge asistencije – samo recite “OK Honda” i zatim tražite od automobila da izvede zadanu akciju. Zanimljivost ovog automobila je da posjeduje više ekrana od broja kotača. U svakom slučaju, bez obzira na relativno mali domet, Honda e će uz pomoć svih kvaliteta koje posjeduje sigurno naći put do vašeg srca i vaše garaže.

VOLKSWAGEN ID.3

 

Još jedan model koji na tržište dolazi ovo ljeto je Volkswagenov ID.3 – i kao što će te vidjeti, ima impresivan potencijal za putovanja na duge relacije. Model se isporučuje u tri dostupne konfiguracije; “Standardni domet”, “Srednji domet” i “Dugi domet”. S opcijama za 48 kWh, 63 kWh i 82 kWh, moći ćete prijeći do 450 kilometara. Međutim, s cijenama koje počinju od 45 000 eura (bez poticaja) prosječni vozač će se vjerojatno češće odlučivati za jeftinije varijante s kojima će u prosjeku, s punom baterijom, moći prijeći 275 kilometara. Po svemu sudeći, ovaj najnoviji Volkswagenov električni model predstavlja početak uspostavljanja dominacije na tržištu e-mobilnosti u godinama koje dolaze.

LIGHTYEAR ONE

Na tržištu e vozila ni jedan drugi model se nije više približio sintagmi „to infinity and beyond“ kao model kojeg upravo predstavljamo.

 S obzirom na potencijalni domet od 575 kilometara Lightyear One je vozilo koje vas može prevesti iz Londona u Amsterdam  uz samo jedno punjenje. Štoviše, solarni krov Lightyear One osigurat će dodatnih 12 kilometara dometa na sat ako ste izloženi dnevnoj svjetlosti. Dakle, u malo vjerojatnom slučaju da se zabrinete hoće li vam trenutačna napunjenost vaše baterije biti dovoljna da bi stigli do odredišta, ništa ne brinite, Vaš automobil već radi na tom da riješi taj problem. Ali ako se ne želite pouzdati samo u dobro vrijeme i solarni krov, ovaj automobil, kada koristi brzo punjenje, svoju bateriju može napuniti za više od 550 budućih kilometara raspona u samo sat vremena. Međutim, za one kojima se ne žuri, punjač s izmjeničnim naponom od 22 kW napuniti će vašu bateriju na 100 posto u roku od tri sata.

 

BMW iX3

BMW je odlučio elektrificirati svoj popularni X3 SUV.  Benzinska inačica ovog automovila je u proizvodnji još  od 2003. godine, tako da je ovo neobičan potez njemačkih proizvođača. BMW iX3 može se pohvaliti baterijom od 75 kWh koja će vozačima omogućiti „jedrenje“ do 350 kilometara s jednim punjenjem. 500 Nm okretnog momenta proizvedeno je iz motora snage 200 kW, što je više od novih Teslinih i Audijevih nadolazećih modela.

Iako tvornički limitiran na 200 km/h, iz BMW-a obećavaju da bi brzinu od 100 km/h mogao postići u 5 sekundi. Naravno, ovaj model dolazi i s brzim i sporim načinom punjenja.

U kombinaciji s 11 kW  jakim AC punjačem, do pune napunjenosti će vam trebati nešto više od 8 sati, dok bi s brzim punjačem od 150 kWh od 10% – 80% mogli doći za 28 minuta. Impresivno.

U svakom slučaju, ovaj model može biti u vašoj garaži već u ožujku, dok će ljubitelji električnih vozila s drugih kontinenata na to morati ipak malo više pričekati.

TESLA ROADSTER

Iako ništa sa sigurnošću ne možemo tvrditi, drugu generaciju Teslina Roadstera možemo očekivati već na samom početku ove godine. Ono što je definitivno sigurno je da će biti prokleto brz. Uz maksimalnu brzinu iznad 400 km/h, iz Tesline tvornice čuda nam obećavaju dolazak do 100 km/h za manje od 2 sekunde.

Za cijenu od 43 000 dolara, ovo zaista zvuči nevjerojatno. Ali nećemo se prerano radovati, to je samo cijena rezervacije. Iako još ništa nije do kraja potvrđeno, završna cijena bi mogla biti oko 215 000 dolara, ali u usporedbi s ostalim autima sličnih performansi ova cijena se čini kao sitnica. Uz sasvim dovoljno mjesta za četiri odrasle osobe i potencijalni doseg od iznad 1000 kilometara možemo sa sigurnošću reći da Tesla i ovaj put ima jaki adut u borbi za rastuće tržište elektroničkih vozila.

Ne moramo ni spominjati da će Roadster imati mogućnost brzog punjenja uz DC punjač od 250 kW, ali ako ste kojim slučajem fan sporog punjenja, ni tu vas neće razočarati jer dolazi i sa sporijim AC punjačem od 22 Kw uz čiju vas pomoć do pune napunjenosti dijeli 11 sati stajanja uz punjač. Mi definitivno nestrpljivo očekujemo da ova lijepa priča ugleda svijetlo dana.

Gore navedeni primjerci samo su dokaz truda koji auto kompanije ulažu da poboljšaju performanse, raspone dosega i vrijeme punjenja.

Kina je u ovom trenutku svjetski lider po prihvaćanju električnih vozila, ali ako se ostvare predviđanja, prije svega BMW-a i Volkswagena, nema sumnje da će i Europa i Amerika iskoristiti svoju šansu da im se pridruži. Na kraju krajeva, u razdoblju od sljedećih 10 godina mnogo toga pozitivnog se može dogoditi.

Autor:  Harry Sullivan

Izvor:  https://blog.evbox.com/