O punjenju električnih vozila

SVE ŠTO TREBATE ZNATI O PUNJENJU ELEKTRIČNIH VOZILA
PREDNOSTI ELEKTRIČNOG AUTOMOBILA
Osnovne prednosti električnog automobila nad klasičnim automobilom su ekonomske i tehničke prirode.
Motor električnog automobila je jednostavniji, tiši i čišći od klasičnih automobila sa motorom sa unutarnjim izgaranjem. Sama koncepcija elektro motora je jednostavnija i jeftinija za održavanje pošto nema toliko pokretnih dijelova i nisu potrebni tako česti servisni intervali i zamjena tekućina kao u tradicionalnim vozilima.
MANJE ZAGAĐENJA
Emisija štetnih plinova samog vozila je nula. Postoji zagađenje zbog proizvodnje energije ali svejedno je ono tek oko 30% zagađenja koje stvaraju klasični automobili. Također postoji bojazan u svijetu što će biti sa baterijama iz tolikog broja vozila nakon njihove eksploatacije ali te baterije se ponovno mogu iskoristiti na druge načine pošto one više nisu pogodne za brze cikluse punjenja koji su potrebni automobilu, ali i te kako mogu koristiti za druge namjene još mnogo godina. Trenutačna tehnologija litijskih baterija ima vijek trajanja u automobilima cca 2000 punjenja, 300 000 km, 10 godina korisnog vijeka i konstantno se usavršavaju.
VOŽNJA U PODRUČJIMA ZABRANE ZA MOTORE SA UNUTARNJIM IZGARANJEM
U današnje vrijeme sve više gradova zabranjuje promet klasičnim vozilima u određenim zonama zbog prevelikog zagađenja, te zabrane se ne odnose na električne automobile pošto je njihova emisija štetnih plinova jednaka nuli. Električni automobili ne podliježu takvim restrikcijama i nisu im potrebne eventualne dodatne dozvole popust ecopass-a ili sličnih. To je ogromna prednost za ljude koji žive u velikim urbanim centrima i putuju automobilom na posao.
MANJA POTROŠNJA
Za napuniti električni automobil dovoljno je spojiti ga na prikladan punjač (kod kuće ili bilo gdje drugdje) i u roku od nekoliko sati ili minuta (na brzim punjačima) je spreman za put. Trošak u usporedbi sa troškom goriva je zanemariv pošto je trošak cca 7 kn za 100 km prema trenutačnim cijenama kWh u hrvatskoj.
TIŠINA
Motor električnog automobila je ekstremno tih u usporedbi sa klasičnim automobilom i jako puno pridonosi smanjenju buke i pruža puno bolji doživljaj same vožnje.
ODRŽAVANJE
Električni motor ima puno manje pokretnih dijelova od klasičnog motora pa su samim time i troškovi održavanja znatno niži. Pojedini električni automobili imaju servisne intervale tek svakih 100 000 km i nemaju troškove zamjene ulja i ostalih tekućina. Dugogodišnji vlasnici električnih automobila kažu da im je najveći trošak kod održavanja zamjena guma.

NAČINI PUNJENJA

Za stanice za punjenje automobila referentni standard je IEC 61851-1.
Standard nalaže kontrolnu elektroniku koja koristi univerzalni komunikacijski sustav između stanice za punjenje i vozila preko PWM (Pulse Width Modulation) kruga koji osigurava sigurnost procesa punjenja kako za ljude i opremu, tako i za baterije vozila.

https://epunjaci.hr/wp-content/uploads/2018/08/mode1-1.png

Punjenje kod kuće bez PWM-a

MODE 1 se sastoji od izravne veze vozila i uobičajenih izvora električne energije. Upravljačka elektronika u ovom slučaju ne postoji te se taj način više ne primjenjuje za punjenje automobila. Njegova primjena postoji još samo kod električnih bicikala i nekih motocikala.

Sigurno punjenje kod kuće sporo ili brzo

Ukoliko na kablu za punjenje isporučenom sa vozilom postoji upravljačka kutija sa sigurnosnim sustavom, dozvoljeno je punjenje izravno iz utičnice. Najsporiji tip sigurnog punjenja.

https://epunjaci.hr/wp-content/uploads/2018/08/mode2-1.png
https://epunjaci.hr/wp-content/uploads/2018/08/mode3.png

Sigurno punjenje kod kuće ili na javnim mjestima, sporo ili brzo

Obavezno za sve javne stanice za punjenje kao i za one koji žele imati apsolutnu sigurnost kod kuće i napredne oblike manipulacije energijom i troškovima. Punjenje je preko zasebnog uređaja ugrađenog na zid ili stup koji unutar sebe sadrži sigurnosni sustav. Punjenje može biti sporo ili brzo, često sa mogućnosti regulacije snage punjenja.

Direktno brzo punjenje istosmjernom strujom

Taj tip punjenja podrazumijeva izravnu vezu između punjača i baterije. Koristi se istosmjerna struja do 200A, 400V snage do 350kWh. Sa tim sustavima moguće je napuniti vozilo doslovno u nekoliko minuta. Postoje dva osnovna standarda: CHAdeMO (za Japanska vozila) i CCS COMBO (Za Europska vozila). Većina punjača kao standard ima ugrađena oba priključka.

https://epunjaci.hr/wp-content/uploads/2018/08/mode4.png

Private Parties,
Ceremonies, Weddings

Aerial shots bring the garden or pool views into the image

Travel Vlogs,
Commercials & Videos

Unique bird’s eye view can be a big plus for videos

Outside Venues,
Concerts, Festivals

Drones can deliver objects onto a stage – various requests

We Use Twin Engine With HD Camera
To Get The Best Results

The big standout-feature here is the 2.5 mile range.
That’s more than twice the range.
AERIAL PHOTOGRAPHY
Efficiently unleash cross-media information without cross-media value. Quickly maximize timely deliverables for real-time image schemas.
RESOLUTION
Professionally cultivate one-to-one customer service with robust ideas. Dynamically innovate resource-leveling customer support service.
POWERFUL & PORTABLE
Keeping your eye on the ball while performing a deep dive on the start-up mentality to derive convergence on cross-platform active drive.
PROPELLERS
Engage worldwide methodologies with web-enabled technology. Interactively coordinate proactive e-commerce via process-centric pilot.

KONEKTORI

Za punjenje električnih vozila izmjeničnom strujom AC (Mode 2 i Mode 3) koriste se 4 tipa konektora:
Tip 1, Tip 2, Tip 3A i Tip 3C.
Za punjenje električnih vozila istosmjernom strujom DC (Mode 4) postoje 2 tipa konektora:
CHAdeMO i CCS COMBO.

https://epunjaci.hr/wp-content/uploads/2018/08/tip11.jpg

TIP 1 – Yazaki – SAE J 1772-2009


Monofazni priključak sa 2 kontakta. Max 32A 230V (7,4 kW). Koristi se samo na Japanskim i Američkim vozilima.

https://epunjaci.hr/wp-content/uploads/2018/08/tip222.png

TIP 2 – Mennekes – VDE-AR-E 2623-2-2

Monofazni ili trofazni priključak sa 2 kontakta. Max 32A (63A), 230/400V. Koristi se na Europskim vozilima.

https://epunjaci.hr/wp-content/uploads/2018/08/tip3aa.jpg

TIP 3A

Monofazni priključak sa 1 kontaktom. Max 16A, 230V. Koristi se samo za laka vozila.

https://epunjaci.hr/wp-content/uploads/2018/08/tip-3cc.jpg

TIP 3C

Monofazni ali trofazni sa 2 konektora. Max 32A (63A), 230/400V. Više se gotovo i ne koristi.

https://epunjaci.hr/wp-content/uploads/2018/08/cha222.jpg

CHAdeMO


CHAdeMO standard je standardan priključak za brzo punjenje istosmjernom strujom DC.
U upotrebi je već nekoliko godina i koristi se večinom na Japanskim vozilima kao Nissan ili Mitsubishi.
Vozila opremljena tim priključkom imaju dva priključka:
– CHAdeMO za brzo DC punjenje
– Konektor za AC punjenje (većinom Tip 1)

https://epunjaci.hr/wp-content/uploads/2018/08/css2.jpg

CCS COMBO2

CCS COMBO2 standard se sastoji od jednog konektora na vozilu koji omogučava i brzo DC punjenje i sporo AC punjenje. Sastoji se od konektora Tip 2 sa dodatkom priključka za brzo punjenje. Koristi se većinom u Europskim vozilima kao BMW ili Volkswagen.

https://epunjaci.hr/wp-content/uploads/2018/10/rsz_1rsz_e-punjači_square_.png

O NAMA

Piraex je vodeća tvrtka u Hrvatskoj za opremanje benzinskih postaja koja je svoju reputaciju sagradila kroz 25 godina uspješnog rada na tržištu.

INFO

Izrada web stranica – NymphByte