Gotovo svaki četvrti novi prodani automobil u Europi je na struju

travanj 29, 2022by ivona

Novi podaci o prodaji objavljeni ovog tjedna otkrili su da je prodaja električnih vozila na baterije (BEV) u zapadnoj Europi zabilježila svoje treće najbolje tromjesečje dosad, unatoč značajnim globalnim preprekama u opskrbi.

Nove brojke, koje je objavio vodeći analitičar automobila Matthias Schmidt, a koji je autor Europskog izvješća o električnim automobilima, pokazuju da je ukupno 316.900 novih BEV modela stiglo na zapadnoeuropske ceste tijekom prvog tromjesečja, što je 12,8% udjela od ukupno 2,48 milijuna novih vozila za regija.

U svim vrstama elektrificiranih vozila, 22% svih novih putničkih vozila koja su ušla na zapadnoeuropske ceste tijekom prvog tromjesečja 2022. godine bila su plug-in, pri čemu su BEV vozila činila 12,8%, a PHEV 9,2%.

Ukupna 12-mjesečna prodaja BEV-a nastavila se povećavati na preko 1,3 milijuna jedinica, dok je prodaja PHEV-a počela ići u suprotnom smjeru, tek nedavno probivši 12-mjesečnu granicu od 1 milijun godišnje.

Schmidtovi brojevi pokrivaju 18 tržišta u zapadnoj Europi (države članice Europske unije prije proširenja 2004. plus tržišta EFTA-e Norveške, Švicarske, Islanda i Velike Britanije) i, ne iznenađuje, upravo je Tesla ostao ispred kombinirane količine novih vozila Volkswagen Grupe.

Ono što prvo tromjesečje 2022. godine čini tako impresivnim naslovom jest činjenica da, kako Schmidt objašnjava, “tržište čistih električnih osobnih automobila zapadne Europe zapada u nepredviđena vremena s uraganskim udarnim vjetrom” zbog savršene oluje problema globalnog opskrbnog lanca.

Kontinuirani nedostatak poluvodiča pogoršan je utjecajem ukrajinskog kabelskog svežnja, zabrinutosti oko cijene sirovina i ponovnog prekida rada zbog COVID-19 u Kini.

Ipak, zahvaljujući prosječnim ciljevima usklađenosti flote s CO2 Europske unije, Ujedinjenog Kraljevstva i Švicarske, zapadnoeuropski OEM-i još uvijek daju povlašteni tretman svojim BEV modelima kada je u pitanju ograničen broj dostupnih poluvodiča.

Nažalost, Schmidt predviđa da će se ograničenja u opskrbi nastaviti do kraja 2022. i da bi se čak mogla povući u 2023. godinu.