Novosti

Hoće li SSD baterije biti ključ za održivost električnih SUV-ova i pick-up vozila?

6 svibnja, 2022by epunjaci

Ranije prošlog mjeseca Nissan je najavio uspostavu prototipa proizvodnog pogona za potpuno poluprovodničke baterije — s planovima za uspostavljanje pilot proizvodne linije 2024. godine u Japanu, a dostupnost na tržištu 2028. godine.

Prema Nissanu, ćelije su mijenjači igre ​​za demokratizaciju EV-a, s potencijalom da udvostruče gustoću energije po težini, dok nude jednu trećinu vremena brzog punjenja – u ćeliji za koju tvrtka cilja cijenu od samo 75 dolara po kwh. Oni su ključni dio kompanijskog plana Nissan Ambition 2030, koji predviđa 15 potpuno električnih vozila za marke Nissan i Infiniti do kraja desetljeća.

Projekt, u nekim aspektima, odražava napore koje je Nissan uložio prema Leafu, kada je zajedno razvio litij-ionske ćelije automobilske klase za pionirski EV prije više od deset godina, kada dobavljači nisu pružali ono što je trebalo — a sada se nadaju da će učiniti nešto slično s tehnologijom čvrstih baterija.

U sesiji pitanja i odgovora s novinarima u vrijeme objave, Kazuhiro Doi, Nissanov korporativni potpredsjednik koji vodi Nissanov istraživački centar, istaknuo je da ćelije čvrstog stanja mogu igrati važnu ulogu i u demokratizaciji EV-a i u stvaranju održivih većih električnih kamiona.

Pitanje električnih kamiona razmatraju i ostali proizvođači automobila. Land Rover razmatra gorive ćelije zbog “smanjenog povrata” baterija u velikim SUV-ovima, a Hyundai sugerira da bi možda bilo pametnije koristiti vodikovo gorivo- cell tech od dva sloja baterija. Što je kamion veći i teži, to će baterija na kraju biti teža – i tada struktura kamiona mora biti čvršća kako bi izdržala dodatnu težinu baterije, a da se očuva očekivana nosivost za takav model. Na primjer, ne tražite dalje od GMC Hummer EV, koji teži više od 9.000 funti kako bi spakirao dovoljno baterija – otprilike trećinu svoje prazne mase, na više od 200 kwh – za postizanje više od 300 milja dometa.

 

Ispitivanje vozila još uvijek traje

 

Postrojenje za prototip gradi svaki prototip baterije ručno, i to već odražava duboku razinu predanosti. S njima Nissan također dizajnira novu generaciju motora i invertera koji će nadopuniti ćelije u čvrstom stanju, a sa svojim prototipnim ćelijama proizvođač automobila planira provoditi testove sudara, proučavati zaštitu baterija i provoditi ispitivanje izdržljivosti.

Trenutno su stanice vrlo male — stanice od 20 mAh su jednoslojne i promjera samo 2 cm. Ove godine Nissan će također provesti studiju izvedivosti u laboratorijskoj skali i povećati ćelije na dizajn u rasponu od 3-5 Ah koji je višeslojan i širine 10 cm. Stvarne stanice proizvodnog vozila bit će veće.

“Vjerujem da smo jedan od rijetkih OEM-a koji ima iskustvo unutarnjeg razvoja i proizvodnje baterija, te know-how iz tih iskustava i povijesti tržišta tijekom posljednjih 10 godina,” rekao je Doi. “Za daljnju demokratizaciju električnih vozila, ključna inovacija je baterija.”

*Nissanova prikaz prototipa SSD baterije

Ako ASSB nije ispravno koncipiran, potencijalno može biti opasan sa stajališta sigurnosti i trajnosti. Doi je istaknuo da je u više od 11 godina na tržištu Nissan Leaf imao “nulti tržišni incident” u vezi s požarima ili toplinskim bijegom, naglašavajući da je sigurnost također glavni prioritet u novim ćelijama.

 

Dio američke suradnje s NASA-om

 

Nissanove ćelije imaju koristi od suradnje s NASA-om i UC San Diego, u kojoj je međusloj razvijen uz pomoć tehnika umjetne inteligencije – i baze podataka od 131.000 materijala – kako bi se spriječio rast litijevih dendrita koji bi inače potencijalno mogli probiti kroz kratki spoj stanice. Doi je strategiju opisao kao “izvan očekivanja” i u konačnoj procjeni sada sa stvarnim materijalom.

Stanice u čvrstom stanju koriste organski elektrolit visoke ionske vodljivosti odabran zbog stabilnosti međusklopa s anodom i potencijala velike snage, s mrežastim vezanjem i preciznim postupkom miješanja između aktivnog materijala i čvrstog elektrolita koji dovodi do smanjenja otpornosti stanice . Što je veći izlaz, kraće je vrijeme punjenja, objasnio je Doi — a s obzirom na niži porast temperature kada se ove ćelije pune velikom brzinom, mogu se brzo napuniti blizu 100% za nešto više od 15 minuta.

Za to je možda potrebno određeno zagrijavanje, jer je ta brojka na 60 stupnjeva C. Vrijeme punjenja na 25 stupnjeva C vjerojatnije je jer temperatura okoline dopušta brzo punjenje do 90% u 30 minuta. Međutim, smanjene su i potrebe za hlađenjem.

 

Potencijal za niži utjecaj CO2

 

Osim toga, ćelije u čvrstom stanju daleko su učinkovitije od litij-ionskih ćelija, tako da imaju potencijal da imaju manji utjecaj CO2 na temelju smanjenja materijala. Doi je primijetio da tekuće litij-ionske baterije imaju suhi proces, a ako se može primijeniti suhi proces na ovo, to bi moglo pomoći u smanjenju CO2.

Općenito, cilj je jednostavno napraviti sjajno električno vozilo, naglasili su Nissanovi čelnici – s lakšim punjenjem, manjom težinom i pristupačnošću za vozila masovnog tržišta, a ne samo za nišna vozila.

https://epunjaci.hr/wp-content/uploads/2023/01/rsz_e-punjaci_-doradjen-logo-beli-copy.png

NOVOSTI

Kako mogu zaštititi bateriju električnog automobila od topline?
Kako mogu zaštititi bateriju električnog automobila od topline?
Možete zaštititi svoju EV bateriju od topline smanjenjem izloženosti visokim temperaturama, predkondicioniranjem automobila, ograničavanjem upotrebe brzog punjenja i punjenjem iznad 80% samo ako je to stvarno potrebno. ‍Sve baterije proizvode određenu količinu topline kao nusprodukt kemijskih reakcija koje se odvijaju unutar njih. Prekomjerna toplina može uzrokovati prerano starenje baterija i gubitak njihove funkcije. Zbog toga...

Izrada web stranica – NymphByte