Novosti

Koliki je UTV električnih vozila? Jesu li električna vozila cjenovno konkurentna u cijeloj Europi?

31 siječnja, 2022by epunjaci

Proizvođači automobila danas grade električna vozila u mnogo većoj mjeri nego prije, i u različitim cjenovnim razredima, što rezultira nižom prosječnom nabavnom cijenom za električna vozila. To čini EV-ove zanimljivima za različite vrste potrošača. Međutim, kada gledate cjenovnu dostupnost automobila, a time i električno vozilo, morate gledati više od same cijene. Morate uzeti u obzir mnoge čimbenike koji utječu na troškove posjedovanja i vožnje automobila, kao što su: država, vrsta energije/goriva, amortizacija, porez, osiguranje i održavanje.

Gledanje na takve troškove imajući na umu ove čimbenike naziva se: ukupni trošak vlasništva (UTV). I tako, ostaje pitanje, je li utikač sada zapravo pobijedio pumpu? Koliki je UTV električnih vozila? U Indeksu troškova automobila za 2021. godinu LeasePlana provedeno je zanimljivo istraživanje o prosječnom UTV-u različitih tipova automobila.

U ovom članku raspravljamo o ključnim nalazima i što to znači za infrastrukturu za punjenje u bliskoj budućnosti.

Prosječni UTV po vrsti goriva

U sljedeća 4 grafikona  možete vidjeti različite UTV-ove električnih automobila, dizelskih automobila, benzinskih automobila i Plug-in hibridnih automobila. Za ovo istraživanje, LeasePlan je ispitao 4 različita segmenta automobila: D1, D2, C1 & SUV-C1 i B1. Nalazi za UTV električnih vozila po segmentu su:

  • Standard srednje veličine (D1): električna je cijena pristupačnija od benzina i dizela u većini zemalja (16/22 zemlje).
  • Premium srednje veličine (D2): EV-ovi su najpristupačnija opcija u gotovo svim istraživanim zemljama (17/22 zemlje).
  • Kompaktni segment (C1 & SUV-C1): U većini istraživanih zemalja, EV-ovi su pristupačniji izbor (14/22 zemlje)
  • Sub-kompaktni segment (B1): Electric polako, ali sigurno postaje konkurentniji u segmentu podkompaktnih vozila (8/22 zemlje).

Troškovna konkurentnost električnih vozila po zemlji

U istraživanju LeasePlana, električno vozilo je definirano kao troškovno konkurentno kada je njegov UTV unutar 5% marže UTV-a vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem. Gledajući slike, uočavamo da su u segmentima D1 i D2 EV cjenovno pristupačniji od benzinaca i dizelaša u većini istraživanih zemalja. A ovo pokriva (gotovo) potpuno sjevernu i zapadnu Europu.

U ostalim segmentima, B1 i C1 i SUV-C1, električna vozila postaju sve konkurentnija, ali ne u toliko zemalja. Za ove segmente, električna vozila su cjenovno konkurentna u Nizozemskoj, Njemačkoj, Francuskoj, Italiji, UK, Portugalu, Danskoj i Švedskoj. Međutim, električna vozila još nisu cjenovno konkurentna u Španjolskoj, Poljskoj, Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj i Rumunjskoj.

Očekivani rast prodaje električnih vozila

Naravno, sa smanjenjem nabavnih cijena električnih vozila i sve nižim UTV-om električnih vozila od ostalih vozila, uskoro će sve više potrošača biti zainteresirano za kupnju električnog vozila. Izvješće globalne konzultantske tvrtke Bain (2020.) navodi da će u narednim godinama, s padom cijena, globalna prodaja EV-a brzo rasti i dosegnuti prekretnicu 2024. godine. Očekuje se da će EV-ovi činiti 12% globalnih novih automobila prodaja 2025., a baterija će pasti na 100 USD po kilovat-satu.

Povećanje potražnje za električnim vozilima snažno pridonosi europskom cilju smanjenja emisije ugljika za 55% (Fit for 55 – dio Europskog zelenog dogovora). Međutim, kako bi održala korak s prelaskom na vožnju 100% električnom energijom, Europi su potrebne dodatne javne punionice koje će biti dostupne na svim različitim vrstama lokacija i u svakom trenutku.

 

Prelazak na električnu flotu

Osim potrošača, tvrtke su također sve više zainteresirane za prelazak na električna vozila. Poduzeća su izvrstan primjer ekonomičnih aktera za koje odluke o ulaganju vodi ukupna vrijednost vlasništva. Rezultat toga što EV-ovi postaju isplativiji je da sve više poduzeća počinje pretvarati svoju flotu u EV-ove.

Trenutno primjećujemo da je kraj razdoblja leasinga flote obično vrijeme kada tvrtke počinju razmišljati o alternativi, no važno je prepoznati da je potrebno i ulaganje u infrastrukturu za punjenje novonabavljenih električnih vozila. To je potrebno rano uzeti u obzir kako bi se pripremili za uspješan prijelaz na električnu vožnju.

 

Poduzeća grade infrastrukturu za punjenje s TSG-om

TSG Charge instalira punionice za različite vrste poslovanja, kao što su: restorani, hoteli, zdravstveni centri, benzinske postaje, trgovački centri, autosaloni, operateri voznih parkova i uredi.  TSG podržava svaku tvrtku u pronalaženju pravog rješenja uistinu prilagođenog svakoj poslovnoj potrebi, na nacionalnoj i međunarodnoj razini. Zajedno, s našim klijentima i partnerima, donosimo visokokvalitetne punjače i odgovarajuće kvalificirane tehničare za izgradnju odgovarajuće infrastrukture za punjenje koju Europa zahtijeva, omogućujući održiviji svijet.

 

TSG je vaš partner za održivost za ugradnju EV punjača

S TSG punjenjem isporučujemo, instaliramo i održavamo sve vrste EV punjača diljem Europe i Afrike, prikladnih za različite tvrtke i potrebe kupaca.

 

Ključni nalazi Indeksa troškova automobila 2021.

Prosječna mjesečna cijena vožnje automobila uvelike varira od zemlje do zemlje u Europi.

Električni automobili u premium segmentu srednje veličine (D2) cjenovno su konkurentni benzinskim i dizelskim modelima u 17 europskih zemalja, dok su električni automobili u kompaktnom (C1) segmentu troškovno konkurentni u 14 zemalja.

Volkswagen ID.3, primjerice,  ima niži TCO u usporedbi s Volkswagen Golfom – popularnim standardnim voznim vozilom – u 12 europskih zemalja.

 

https://epunjaci.hr/wp-content/uploads/2023/01/rsz_e-punjaci_-doradjen-logo-beli-copy.png

NOVOSTI

Kako optimizirati vožnju električnog automobila
Kako optimizirati vožnju električnog automobila
Kada vozite električno vozilo (EV), postoji mnogo načina na koje možete maksimalno povećati njegov domet. Jedan od njih je koliko brzo vozite svoje električno vozilo. Donosimo nekoliko korisnih savjeta o tome kako optimizirati vožnju električnog automobila, kako biste povećali učinkovitost i povećali domet. Kao prvo, ovo vjerojatno već znate, ali samo da pojasnimo – vaša...

Izrada web stranica – NymphByte