Proizvođači automobila danas grade električna vozila u mnogo većoj mjeri nego prije, i u različitim cjenovnim razredima, što rezultira nižom prosječnom nabavnom cijenom za električna vozila. To čini EV-ove zanimljivima za različite vrste potrošača. Međutim, kada gledate cjenovnu dostupnost automobila, a time i električno vozilo, morate gledati više od same cijene. Morate uzeti u obzir mnoge čimbenike koji utječu na troškove posjedovanja i vožnje automobila, kao što su: država, vrsta energije/goriva, amortizacija, porez, osiguranje i održavanje.
Gledanje na takve troškove imajući na umu ove čimbenike naziva se: ukupni trošak vlasništva (UTV). I tako, ostaje pitanje, je li utikač sada zapravo pobijedio pumpu? Koliki je UTV električnih vozila? U Indeksu troškova automobila za 2021. godinu LeasePlana provedeno je zanimljivo istraživanje o prosječnom UTV-u različitih tipova automobila.
U ovom članku raspravljamo o ključnim nalazima i što to znači za infrastrukturu za punjenje u bliskoj budućnosti.
Prosječni UTV po vrsti goriva
U sljedeća 4 grafikona možete vidjeti različite UTV-ove električnih automobila, dizelskih automobila, benzinskih automobila i Plug-in hibridnih automobila. Za ovo istraživanje, LeasePlan je ispitao 4 različita segmenta automobila: D1, D2, C1 & SUV-C1 i B1. Nalazi za UTV električnih vozila po segmentu su:
- Standard srednje veličine (D1): električna je cijena pristupačnija od benzina i dizela u većini zemalja (16/22 zemlje).
- Premium srednje veličine (D2): EV-ovi su najpristupačnija opcija u gotovo svim istraživanim zemljama (17/22 zemlje).
- Kompaktni segment (C1 & SUV-C1): U većini istraživanih zemalja, EV-ovi su pristupačniji izbor (14/22 zemlje)
- Sub-kompaktni segment (B1): Electric polako, ali sigurno postaje konkurentniji u segmentu podkompaktnih vozila (8/22 zemlje).
Troškovna konkurentnost električnih vozila po zemlji
U istraživanju LeasePlana, električno vozilo je definirano kao troškovno konkurentno kada je njegov UTV unutar 5% marže UTV-a vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem. Gledajući slike, uočavamo da su u segmentima D1 i D2 EV cjenovno pristupačniji od benzinaca i dizelaša u većini istraživanih zemalja. A ovo pokriva (gotovo) potpuno sjevernu i zapadnu Europu.
U ostalim segmentima, B1 i C1 i SUV-C1, električna vozila postaju sve konkurentnija, ali ne u toliko zemalja. Za ove segmente, električna vozila su cjenovno konkurentna u Nizozemskoj, Njemačkoj, Francuskoj, Italiji, UK, Portugalu, Danskoj i Švedskoj. Međutim, električna vozila još nisu cjenovno konkurentna u Španjolskoj, Poljskoj, Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj i Rumunjskoj.
Očekivani rast prodaje električnih vozila
Naravno, sa smanjenjem nabavnih cijena električnih vozila i sve nižim UTV-om električnih vozila od ostalih vozila, uskoro će sve više potrošača biti zainteresirano za kupnju električnog vozila. Izvješće globalne konzultantske tvrtke Bain (2020.) navodi da će u narednim godinama, s padom cijena, globalna prodaja EV-a brzo rasti i dosegnuti prekretnicu 2024. godine. Očekuje se da će EV-ovi činiti 12% globalnih novih automobila prodaja 2025., a baterija će pasti na 100 USD po kilovat-satu.
Povećanje potražnje za električnim vozilima snažno pridonosi europskom cilju smanjenja emisije ugljika za 55% (Fit for 55 – dio Europskog zelenog dogovora). Međutim, kako bi održala korak s prelaskom na vožnju 100% električnom energijom, Europi su potrebne dodatne javne punionice koje će biti dostupne na svim različitim vrstama lokacija i u svakom trenutku.
Prelazak na električnu flotu
Osim potrošača, tvrtke su također sve više zainteresirane za prelazak na električna vozila. Poduzeća su izvrstan primjer ekonomičnih aktera za koje odluke o ulaganju vodi ukupna vrijednost vlasništva. Rezultat toga što EV-ovi postaju isplativiji je da sve više poduzeća počinje pretvarati svoju flotu u EV-ove.
Trenutno primjećujemo da je kraj razdoblja leasinga flote obično vrijeme kada tvrtke počinju razmišljati o alternativi, no važno je prepoznati da je potrebno i ulaganje u infrastrukturu za punjenje novonabavljenih električnih vozila. To je potrebno rano uzeti u obzir kako bi se pripremili za uspješan prijelaz na električnu vožnju.
Poduzeća grade infrastrukturu za punjenje s TSG-om
TSG Charge instalira punionice za različite vrste poslovanja, kao što su: restorani, hoteli, zdravstveni centri, benzinske postaje, trgovački centri, autosaloni, operateri voznih parkova i uredi. TSG podržava svaku tvrtku u pronalaženju pravog rješenja uistinu prilagođenog svakoj poslovnoj potrebi, na nacionalnoj i međunarodnoj razini. Zajedno, s našim klijentima i partnerima, donosimo visokokvalitetne punjače i odgovarajuće kvalificirane tehničare za izgradnju odgovarajuće infrastrukture za punjenje koju Europa zahtijeva, omogućujući održiviji svijet.
TSG je vaš partner za održivost za ugradnju EV punjača
S TSG punjenjem isporučujemo, instaliramo i održavamo sve vrste EV punjača diljem Europe i Afrike, prikladnih za različite tvrtke i potrebe kupaca.
Ključni nalazi Indeksa troškova automobila 2021.
Prosječna mjesečna cijena vožnje automobila uvelike varira od zemlje do zemlje u Europi.
Električni automobili u premium segmentu srednje veličine (D2) cjenovno su konkurentni benzinskim i dizelskim modelima u 17 europskih zemalja, dok su električni automobili u kompaktnom (C1) segmentu troškovno konkurentni u 14 zemalja.
Volkswagen ID.3, primjerice, ima niži TCO u usporedbi s Volkswagen Golfom – popularnim standardnim voznim vozilom – u 12 europskih zemalja.