Norveška, europski lider na području e-mobilnosti, u prva dva mjeseca tekuće godine dodatno je povećala postotak električnih i plug-in hibrid vozila na svom tržištu. Zanimljivo, 49,7 % zauzimaju vozila koja su 100% pokretana električnom energijom. Čista fosilna vozila, iako je Norveška svjetska naftna sila, nastavila su opadati, na nešto više od 20% tržišnog udjela.
Baš zbog ogromnih količina nafte, norveški građani blagoslovljeni su većim životnim standardom, te za razliku od građana manje sretnih država, mogu si priuštiti prelazak na EV-ove. Te benefite, kako vidimo, iskorištavaju na najbolji mogući način.
Krivulja rasta udjela EV-ova, smatraju, bila bi i veća da nije bilo nepredviđenih problema s dostavom Teslinog modela 3, koji je u 2019. bio najprodavanije vozilo u državi. S obzirom na izostanak prodaje popularne trojke, mjesto na vrhu najprodavanijih automobila zauzeli su Audi e-tron, Renault Zoe, Volkswagen e-Golf i Hyundai Kona EV.
S povećanom količinom EV-a, povećanjem raznolikosti modela, sve povoljnijim cijenama te sazrijevanjem infrastrukture, Norveška rapidno nastavlja ispunjavati svoj cilj kompletnog izbacivanja automobila s unutarnjim sagorijevanjem sa svojih cesta. Rast s prošlogodišnjih 56% na današnjih 66% u tako kratkom vremenu, bez obzira na navedene benefite, je impresivan. Još impresivnije zvuči podatak da su 2013. godine, bez obzira na nedostatnu infrastrukturu, ograničenu opskrbu te nepovoljnije cijene, bili na 10%.
Ovakve, nazovimo ih pionirske pokrete, već pokušavaju slijediti gospodarski najjače države u Europi, koji čak za razliku od Norveške, imaju domaću auto industriju, pa Njemačka i Velika Britanija već sada kucaju na vrata onih 10%, dok je Francuska premašila „cilj“ te sada ostvaruje postotak od 11% tržišnog udjela. Uz regulacije od strane država, financiranje od strane fondova, povećanje benefita (manji porezi, jeftinije ili besplatne cestarine i sl.), te povećanjem kvalitete i kvantitete EV-ova na tržištu nema sumnje da će u sljedećih 5-6 godina većina razvijenih država zapadne Europe premašiti brojku od 50% udjela na cestama.
Nama se ostaje nadati da će kupovna moć naših državljana, praćena naravno sveopćim rastom gospodarstva, omogućiti da slijedimo korake razvijenih država te u nekom razumnom periodu dostignemo spominjanih 10% udjela na tržištu.
Ono što je sigurno, mi iz E-Punjači team-a smo spremni pružiti sve da se taj cilj ostvari, jer brinemo za budućnost. A budućnost je električna.